Gå til innhold

Libra og karbo??


Gjest triner20

Anbefalte innlegg

Gjest triner20

Hei!

Eg går på Libra kurs, og itte mi meining er det ALT får mye karbohydrater i den kosten.. Det er fire brødmåltid hver dag (med proteinrikt pålegg men uansett...). Får det første så blir du mye mer mett av proteiner enn karbohydrater, og du blir fortere sulten av karbohydrater. Får det andre får du mye mer kviser (selv om eg spiser BARE grove karbohydrater). Eg mener ikke å kutte ut alle brødmåltidene, men eg savner proteiner (og omelettene mine) og syns dette blir litt feil (hvertfall oppi mitt hode).

 

Meninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har aldri gått på Libra, men har fulgt GR nå i halvannet år. Her er det også fire brødmåltider i løpet av dagen, men jeg synes ikke det er for mye. Det er mye karbohydrater i kostholdet til GR, men alikevel balansert med proteiner og fett. Har gått på ketolyse-kuren (lavkarbo) tidligere, og det fungerte greit det. Stemmer at du blir veldig god og mett av proteiner. Fungerte fint som en slankekur, men for meg vil det ikke fungere som en livsstil. Jeg er veldig fornøyd med kostholdet mitt nå, men det tok en stund før jeg følte meg god og mett. Det går seg til. Men jeg skjønner ikke hvorfor du må kutte ut omeletten din.... Kan du ikke bytte ut et brødmåltid om dagen med omelett og salat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triner20

fordi at på Libra så SKAL du ha fire brødmåltid til dagen, men eg skal jøre det:)

eg gikk også på ketolyse kuren, å var UTROLI fornøyd, raste ned i vekt, men det er ikke en livsstil nei :) takk får svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Jeg har ikke vært borti Libra selv, så vet ikke om jeg har noen gode råd akkurat. Har akkurat sjekket i GR boka mi, siden jeg ikke kunne huske at det var 4 brødmåltider om dagen.

 

Hvilket det altså er. Men tror kanskje disse er merkbart større på LIbra enn på GR? Også må man jo ikke spise brød fire ganger om dagen på GR da, bare man holder seg under kcal grensen, og spiser sunt og ofte.

 

Går du noe ned da? Det er jo ganske vesentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triner20

1 kg på to uker, men dette er egentli mest min feil pga at eg er ikke HELT gira enno... :s meeeeen, har kommet fram til at det er tre vesentlige å viktige ting eg skal forholde meg til, som eg lærte på Libra: 1 mye vann, 2 fiber, 3 mat hver 3 time, utenom dette så tror eg faktisk at eg forholder meg til mest proteiner, dette VET eg funker, hvertfall får meg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...