Gå til innhold

Solstick


Gjest Godtesjuk

Anbefalte innlegg

Gjest Godtesjuk

Hei!

 

Tenkte jeg skulle overbringe dagens gode nyhet!

 

Jeg ELSKER Diplom Is sin "Solstick", altså saftis av appelsin med sjokoladetupp. Den har nå kommet i miniutgave, i pakker på 20 stk. Jeg har sjekka kaloriinnhold pr is (36gr) og det er søren meg ikke mer enn 43kalorier! Det betyr at jeg kan spise en sånn is hver dag hele sommeren! Johoooo!

 

God pinsehelg til alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Tusen takk for godt tips, SigneAida.

Jeg har ikke smakt denne isen, men skal se etter den i butikken! (Haster forsåvidt ikke - i dag har det snødd her!)

 

Denne isen er også super for alle som har barn i huset. Litt lettere å si ja til en is på en godværsdag midt i uka hvis den har 43 kalorier, enn hvis den har 300!

 

Jeg kan selv anbefale bringebærisen Sorbetto fra Hennig Olsen, som jeg ikke helt husker kaloriinnholdet i, men den er "snill" og fantastisk god! Tror det er rundt 100 kcal i en is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Jeg anbefaler Diplom Is Lettis, kcal 105 pr.100 gr. Den kan varieres i det uendelige. Veldig god med friske bær, litt finhakket chilli og jordbær, kanel og mandarinbåter, lett kirsebærsyltetøy, etc.

Den nye Frutz er også kjempegod og lett, og har gode smaksvarianter.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Diplom Is Lettis' date=' kcal 105 pr.100 gr. Den kan varieres i det uendelige. Veldig god med friske bær, litt finhakket chilli og jordbær, kanel og mandarinbåter, lett kirsebærsyltetøy, etc.

Den nye Frutz er også kjempegod og lett, og har gode smaksvarianter.

NinniR:)[/quote']

 

Jeg er helt enig, den lett-isen er helt super! Igår spiste jeg den sammen med et eple i små biter med kanel på toppen, og det var supergodt! MEN: Det virker som om den er på vei ut av butikkene, for plutselig finner jeg ikke den igjen noen steder. Der den lå i fryseboksen før, ligger nå disse Frutz-isene. Gode de og, men er det noen som vet om de ikke skal selges mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Jeg har kjøpt den både på Meny, ICA, Rimi og Rema 1000. Si ifra i butikken din at du vil ha Lettis så tar de den sikkert inn.

I dag kjøpte jeg Frozen Yoghurt på 7-Eleven. Den er tykk som softis, kjempegod og dessuten har den bare 1,4 % fett! Det blir nok sommerens godbit for meg. Er det noen som vet kalorier pr.100 gr?

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den både på Meny' date=' ICA, Rimi og Rema 1000. Si ifra i butikken din at du vil ha Lettis så tar de den sikkert inn.

I dag kjøpte jeg Frozen Yoghurt på 7-Eleven. Den er tykk som softis, kjempegod og dessuten har den bare 1,4 % fett! Det blir nok sommerens godbit for meg. Er det noen som vet kalorier pr.100 gr?

NinniR[/quote']

 

 

Iflg somebody.no har alle smakene samme innhold:

 

Yoghurtis Vanilje 7 Eleven

mengde: 100 gram

kalorier 125 kcal

karbohydrater 24.7 g

tilsatt sukker ikke oppgitt

proteiner 2.3 g

fett 1.4 g

 

Absolutt en is man kan spise med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Den høres god ut :)

 

Men nå har jo Shell-stasjonene kommet med en ny fruktis som består av 100% frukt. Hørte det på radioen, men ble litt skeptisk.

 

Noen som har smakt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et godt is-tips:

 

putt en porsjonsyoghurt i fryseren et par timer. Det blir en kremaktig is som er kjempegod! Fin måte å variere melkerasjonen på nå om sommeren.

 

Bruk den yoghurten du liker best. Jeg hadde middagsgjester nettopp og brukte da vanlig Tine fruktyoghurt, i serien "Smak av sommer". Da fikk jeg på en enkel måte både kokosis og ananasis...

 

Hadde isen i et glass og hadde over oppskårne jordbær, og det var ingen som savnet fløteis for å si det slik! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine
Den høres god ut :)

 

Men nå har jo Shell-stasjonene kommet med en ny fruktis som består av 100% frukt. Hørte det på radioen' date=' men ble litt skeptisk.

 

Noen som har smakt den?[/quote']

 

Den som heter Fruitz? Den er helt fantastisk god!

Jeg kan ikke kjøpe den minipakken med Solstick, for jeg er så glad i den isen at jeg spiser halve pakken på et kvarter om den ligger her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...