Gå til innhold

kcal i imsdal fruktvann??


Gjest sukkertrollet

Anbefalte innlegg

Gjest sukkertrollet

Kan noen hjelpe meg med dette:

På de nye imsdal fruktvann-flaskene står det dette på næringsinnhold :

 

Næringsinnhold i g/L:

Energi 82,5 kJ (19,4 kcal)

 

I og med at det står g/L, betyr det for hvert gram pr liter? I så fall må jo dette være en ekstrem kaloribombe??

Vanligvis er jo næringsinnholdet oppgitt i 100 gram pr liter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Imsdal fruktvann inneholder ca 20 kalorier pr dl, og da 100 kalorier for en flaske.

Husk at det er 40% juice i "fruktvannet", og i juice er det mye kalorier! Men pass også opp for andre typer vann med smak, det er mange av dem som har ca 50 kalorier pr flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertrollet

takk for svar! I næringsinnholdet er det jo oppgitt g/L...? Betyr det ikke da at det er 19,4kcal pr gram? Vanligvis er næringsinnholdet oppgitt i 100 ml pr liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Det er jeg ikke sikker på, men i følge Somebody.no så er det 20 kalorier pr dl/100 gram, så da har de sikkert rundet opp der, og at det er 19,4 kalorier pr 100 gram som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
takk for svar! I næringsinnholdet er det jo oppgitt g/L...? Betyr det ikke da at det er 19' date='4kcal pr gram? Vanligvis er næringsinnholdet oppgitt i 100 ml pr liter...[/quote']

 

Hæ?? 100 ml pr liter? 1 liter = 1000 ml, 100 ml = 0,1 liter... skjønner ikke hva du mener her dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertrollet

ok, på flaskene står det dette:

 

Næringsinnhold i g/L

energi 19,4 kcal

 

Betyr g/L det samme som 100 ml pr liter?

På alle andre juicetyper etc står næringsinnholdet oppgitt slik:

næringsinnhold pr 100ml.

 

Det jeg ikke skjønner er hva g/L betyr.. Gram pr liter ? 100 gram pr liter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Ja, men i Farris, så har de oppgitt de forskjellige mineralene i gram per liter.

Så det forundrer meg ikke om de har gjort det samme i Imsdal.

 

Men hvis det er fruktjuice i vannet, kan nok kaloriinnholdet stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde visst sneket seg inn en trykk-leif på disse fruktvann-flaskene. De oppgitte kilocaloriene skal være pr 100 ml. Altså sånn ca halvparten av hva en vanlig brus med sukker inneholder. Så dette er ikke noe vi kan pøse for å slukke tørsten med...;)

Nye etiketter er allerede i trykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...