Gå til innhold

Mager hjemmelaget is


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gjest NinniR

Har noen en oppskrift på mager hjemmelaget is å dele?

 

Har iskremmaskin, og prøvde meg litt frem i kveld uten å bi 100 % fornøyd. Er veldig glad i Seven-11's Frozen yoghurt, derfor tenkte jeg å lage en yoghurtis.

 

Jeg brukte 1/2 liter yoghurt naturell, Option sjokoladedrikk-pulver og cappucino-pulver blandet med varm ekstra lett melk, litt Splenda. Oppskriften ga ca.80 kcal pr.100 gram. Smaken av yoghurten ble i syrligste laget for min smak, så jeg tror jeg skal prøve med vaniljeyoghurt og litt mer Splenda neste gang.

 

Hvis vaniljeyoghurt er vellykket som basis kan jeg variere med et utall smaker! Da er det bare å vaske iskremmaskinen og vente til butikken åpner på mandag. Nam, nam...

 

Har du en god oppskrift?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Du kan jo bruke: Yoplait dobbel 0% (eple,pære,blåbær,solbær,bringebær,jordbær)

 

Fikk veldig lyst på yoghurtis, så når butikken åpner på mandag

skal jeg kjøpe en sånn maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Nytt forsøk, ny is. Utrolig god!!!

 

Bringebærdrøm:

Først stivpisket jeg en boks iskald Vikingmelk med 1/2 dl sukrin, så blandet jeg i 220 gram Sans bringebæryoghurt 0,1% ,180 gram Tine vaniljeyoghurt, 1/2 dl splenda og 250 gram friske bringebær. Alt gikk i iskremmaskinen, og så i fryseren. Det ble drøyt to liter luftig is. Aldeles herlig smak, og totalt 978 kcal.

 

Etter kinoen i kveld skal det nytes!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassenoff

Jeg så en artikkel i går om kasting av mat og forslag til hvordan vi kan bruke opp rester. Et forslag var bananis av overmodne bananer. Ta av skallet, pakk bananene inn i plastfolie og legg dem i fryseren til de er frosne. Så kjører du det i food prosessor til de får en kremaktig konsistens og spiser eller legger tilbake i frysern. Ingen andre ingredienser, bare banan. For meg som er så glad i bananer høres det ut som en god ide, men jeg har ikke prøvd enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Banantipset er veldig bra :P

 

Prøvde det for en stund siden og det smaker veldig godt!

 

Man kan jo lage is med yoplait dobbel 0% og skummetmelk

evt. splenda. Da blir den jo mager og god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Det er sikkert fint å senke kcal-innholdet hvis man drøyer/blander de frosne med fettfri yoghurt, sikkert friskt og godt også.

 

Serverte forresten bringebærisen min med ovnsbakte fiken i dag. Himmelsk!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...