Gå til innhold

Klubbmat


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Hva med en deilig salat?

Ruccola, spekeskinke av kalkun, fersken/nektarin, kikerter, cherrytomater, lettost, rødløk, urter du liker. Til dressing kan du bruke balsamicoeddik, mangobalsamico eller magerkesam.

Det er forresten en egen tråd med knallgode salater her på vektklubben.

Lykke til!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britteva

Hva med kjøttboller med salsadip. De kan godt lages på forhånd og enten serveres kalde eller varmes litt i stekovnen rett før servering.

 

500 g kjøttdeig (hvilken variant du vil, gjerne en mager variant. Om du bruker kylling/kalkun kan du godt ha mer krydder i bollene)

2 dl vann

1 dl havregryn (evt 1-2 ss potetmel)

Allehånde

Nellik

ingefær

hvitløk

spisskumen

karri

 

Jeg bruker ca 2-3 ts av hvert krydder men det tilpasser du hva du liker. Prøv deg gjerne frem med andre krydder også og om du mangler et så ta bare litt mer av de andre.

 

Form små kjøttboller med en teskje og legg dem på bakepapir i en lanpanne og stek i ovn på 200 grader til de er brune utenpå. (10-30 min avhengig av størrelsen på kjøttbollene.)

 

Server med salsa til å dyppe i og/eller tomat, agurk og andre oppskårne grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Pai med salat til? Enkelt å lage ferdig og kan serveres varm eller kald. Kanskje med en god urtedressing.

Prøv for eksempel oppskriften på sopp-pai eller grønnsakpai under oppskrifter her på siden.

Jeg har laget en GR grønnsakpai med asparges og hatt den med bl.a til koldtbord på 17. mai, den slo an ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...