Gå til innhold

mat på ferie!


Gjest hannach

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp starta på grete roede-ung kurs. Syns dette virker veldig bra. Hadde min første dag i går etter første veiing, og spiste ca 1450 kcal. Syns dette var bra jeg.

Men, jeg skal på ferie en uke snart, og hva gjør jeg da? Er det noen som har noe erfaring med å slanke seg mens man er på ferie? Skal en uke til kreta, gleder meg veldig, men gruer meg litt når det gjelder maten, Får jo ikke veia alt jeg skal osv der nede, også blir det sikkert også en del spising på restaurant. Er det noen som har noen gode tips til meg om hvordan jeg skal få dette til å gå opp o riktig anntall kcal per dag? Følger meny 2.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på kreta, og det jeg merka var at de serverte pommes frites til det meste. Be om å få bakt potet eller ris istedenfor pommes frites. Du kan også be om å få ekstra grønnsaker til maten.

 

Velg magert kjøtt som f.eks. svin og kylling.

 

De har også gode salater der nede, men vær obs på bl.a. fetaost og oliven som er ganske mange kalorier i.

 

De selger grovt brød i butikkene, velg dette fremfor loff og fine bagetter. Velg pålegg som kokt skinke, mager ost osv.

 

Spis frukt, vi spiste spesielt masse druer, vannmelon og nektarin. Masse god frukt der nede. Nypresset appelsinjuice var også en vinner!!

 

Husk å drikk mye vann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...