Gå til innhold

Jeg deler.... lett fisk!


Gjest Lexus

Anbefalte innlegg

Fisk, spør fiskemannen om å kappe av hodet og halen, og ta ut innmaten. La være et snitt langsmed fisken.

 

Gni olje, havsalt og pepper inn i fiskeskinn (altså utenpå).

Hakk opp masse urter (dill er en favoritt til all fisk...., men grønt og ferskt er hoved ideen), hakk opp sitron i små biter. Bland disse sammen med litt mere salt, og fyll fisken. Bind fisken sammen med hyssing slik at ikke alt detter ut. Inn i ovenen, 200 grader i 20 (?) minutter.

 

Bra med kokt naturris som er kokt med en terning buljong, og gjerne noen urter (gjerne tørket og en blandingstype).

 

Hvis du vil være litt mere eksotisk kan du jo fylle fisken med reker og krepsehaler... Hvit saus laget av mel og melk passer godt til men fisken smaker sitron så litt er nok.

 

Vil dere har mere ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt og kylling, til og med middagspølser, her går alle faste i formen mat bra!

 

Forbered:

 

hakk en haug av grønnsaker, som for eksempel squash, paprika, ferske tomater, gulrot, sopp, rotgrønnsaker..., vask noen nypotetet!

 

Krydder kan være persille, salt, pepper, blandet grønne urter.... Liker du litt futt i maten, ha oppi tobasco saus eller chilli.

 

Sett på ovnen, 180 grader....

 

 

Stor kaserolle som kan settes i ovn med lokk på - fres i litt olje hvitløk og løk (jeg liker masse løk....). Bland inn kjøtt/Kylling, la det holde på litt og sveiv rundt et par ganger slik at kjøttet får en sjanse til å danne litt brunfarge. Ikke gjennom kok!!

 

Hell over hermetisk hakket tomat på boks. Jeg bruker 2 sånne men du kan jo se ann, kommer litt ann på hvor mange som skal spise... Kok opp til blandingen er varm, også ha i alt du har hakket opp, inkludert potetene.

 

På med lokket, inn i ovnen. 1 time men kanskje skru ned varmen etter 20 minutter til 160, og så kokes hele middagen sakte og gir alt tid til å blande seg.

 

Denne er veldig god dagen etterpå også! Kan fryses!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finhakk avokado, reker, krepsehaler, dill og rød løk. smør litt sennep på noen lengder røkelaks og så rull inn det du har hakket opp, hold sammen med en tannpirker. Bruk kesam med dill og pepper som dipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...