Gå til innhold

Jeg har så lyst på en god suppe i dag


Gjest Maye

Anbefalte innlegg

Jeg lager den slik:

 

Gullerot

Potet

Kålrabi

Hodekål

Blomkål

Brokkoli

Sellerirot

Hvitløk

Løk

Røde linser

Pølser (Kylling og kalkunpølser)

 

Krydder etter smak.

 

Kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Denne synes jeg er veldig god, og superrask å lage!

Du trenger egentlig bare det du evt har ikjøleskapet den dagen! :)

 

1pk karbonadedeig

1-2poser tacokrydder (alt etter smak)

2bx hermetiske tomater

1ts sukker

1-2paprika

1stor løk

1 boks mais

1 boks ananas i biter

1 boks brune bønner

vann eller buljong til passe tykkelse

evt andre gode grønnsaker el tacosaus fra skapet.

krydre etter ønske, men vær obs med saltet da det er mye salt i tacokrydderet

 

Begynn med å steke karbonadedeigen, og rør inn tacokrydderet etter anvisning på pakken. Ha denne over i ei stor gryte. brune paprika og løk lett, og ha i kryta med kjøttet. Tilsett tomater, sukker og væske. La koke i 20 min. Tilsett resten og la stå og trekke på svak varme til du skal spise.

 

Mmmmmm! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste suppa mi kaller vi "opprydningssuppe" fordi alle grønnsaksrestene fra kjøleskapet går i den :(.

 

Sist jeg lagde den inneholdt den et halvt blomkålhode, to gulrøtter, 2 små løk, 1 paprika, 2 fedd hvitløk og 3 poteter.

 

Jeg skjærer alt i biter og koker det i vann, med et par grønnsaksbuljongterninger i, til det er ordentlig mørt. Moser med stavmikseren og smaker til med krydder. Av og til bruker jeg et par skjeer matyoghurt i.

 

Som "fyll" i suppa bruker jeg f.eks kokte egg, strimlet og godt krydret kyllingfilet, røkelaksstrimler eller skinke. Litt parmesan over er alltid godt.

 

Denne kan varieres i det uendelige etter hvilke grønnsaker du har, men jeg bruker alltid litt poteter eller røde linser fordi det jevner suppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...