Gå til innhold

Hjemmelaget prim


Gjest Tibia

Anbefalte innlegg

Hva med å løse lettere brunost opp i mager kesam eller ekstra lett melk i en liten kjele på svak varme? Du kan evt. ha litt vanilje i for ekstra smak.

NinniR:)

 

Oi, det hørtes jo smart ut :D Det høres jo ut som det kan være verdt å prøve :P

 

Noen andre forslag også? Tar imot med stor takk!!!!! slik på gamlemåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på at det kanskje var lurt å putte brunostrester i en pose i fryser'n til det ble litt ut av det' date=' før du lager deilig prim.

NinniR:)[/quote']

 

Har du selv prøvd å lage den magre varianten?

Tenker du på vanlig kesam eller den med vanilje i?

 

Smakte hjemmelaget i går, men var nok ikke av den magre sorten :P Men guuuuu hvor god den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Så vidt jeg kan huske er det bare å smelte brunosten langsomt i en kjele, og tilsette melk litt etter litt for å få den ønskede konsistensen. Husk å røre. Det blir kjempegodt! Men er jo godteri, da... Samme hvor mager du lager den med det du tilsetter, så er brunosten omtrent som sjokolade å regne... Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan huske er det bare å smelte brunosten langsomt i en kjele' date=' og tilsette melk litt etter litt for å få den ønskede konsistensen. Husk å røre. Det blir kjempegodt! Men er jo godteri, da... Samme hvor mager du lager den med det du tilsetter, så er brunosten omtrent som sjokolade å regne... Dessverre...[/quote']

 

Jepp, jeg vet det er veldig søtt, ikke helt som godteri etter min mening (men godteri kan jo ha så mange definisjoner :P ) Men passer på kcal-inntaket når jeg synder på slike ting.....

 

Men av og til har vi lov å unne oss litt usunt også - hvis ikke sprekker iallefall jeg i lengden :D

 

Men takk for tipset om fremgangsmåten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Ps - mener å huske at hvis det begynner å koke har det lett for å skille seg. Mener også å huske at dette har størst betydning for utseendet og litt for konsistensen, men at det fremdeles smaker veldig godt. Husker jeg riktig, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...