Gå til innhold

Hva slags olje/margarin gir minst kalorier i popcorn??


Gjest Ninamor

Anbefalte innlegg

Etter 6 dager (og minus litt over 1 kg) vil jeg skeie ut og kose meg sammen med barna mine i kveld. Tenkte å lage hjemmelaget popcorn og lurer på om det er same kaloriinnhold i alle oljer/margarinvarianter)???

 

Er litt ny i denne kaloriverdenen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det popcornet er jo gammelt hehe

jobber i koisk på kino jeg så tilhenger av helt ferskt popcorn :))

 

mindre kcal i margarin altså hmmm det trodde jeg ikke..

får ta en tur i butikken da og sjekke næringsinnhold hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det popcornet er jo gammelt hehe

jobber i koisk på kino jeg så tilhenger av helt ferskt popcorn :))

 

mindre kcal i margarin altså hmmm det trodde jeg ikke..

får ta en tur i butikken da og sjekke næringsinnhold hehe

Vet du hva jeg ville ha gjort??Tatt det popcornet du har mest lyst på,så lenge det er lørdag 1 gang i uka,koser jeg meg jeg da...Da holder måla mine også,enn at jeg er altfor streng med meg selv..Jeg går ned i vekt for det..viktig å kose seg litt og:-)Ha en fortsatt fin helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oljer er så godt som rent fett og inneholder tett opppunder 900 kcal pr 100 gram. Smør og margarin (ikke letttvariantene) inneholder noe melk/vann og har et kaloriinnhold på ca 725 kcal pr 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanonada

Hvis jeg først skal kose meg med popcorn så ville jeg uten tvil poppet dem med smør. Det er ikke slik at smør er farlig og fetende i moderate mengder, og om du først skal lage popcorn så hører rett og slett lukta og smaken av smør med.

Rett og slett en del av opplevelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

har vært på kalorisjekking i smøravdelingen:

Landlord margarin på rema har bare 540 kcal pr100g det er nesten 200 mindre enn alla anna stekemeargarin det!Og den fungerer fint både i kake og til steking og på brødskive! Sparte inn masse kcal da jeg laget brownies med denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...