Gå til innhold

Symøtemat med karbonadedeig - forslag? :)


Gjest triumph

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Denne uken skal jeg lage litt god symøtemat og jeg har bestemt at den skal være med karbonade. (masse i frysa :))

 

Har noen en sunn og knallgod oppskrift som jeg kan forsøke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Taco kan jo være greit.. bare kutt rømme (bruk evt. kesam) og osten, så går det så fint at. Tortillalefsene har mer kalorier enn skjellene, men skjellene har mer fett.

 

Evt. kan du lage små porsjonspizzaer med grov pizzabunn, grønnsaker, karbonadedeig, masse deilig krydder og litt ost på toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chilli con carnen som det er oppskrift på på denne nettsida er knallgod med en frisk salat ved siden av' date=',,,mmmmm[/quote']

Helt enig,chili con carne er knallgodt:-)

1 porsjon 359 kcal..kjempegodt med salat og gresk dressing laget i yoghurt naturell ved siden av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Hva med å lage kjøttboller med hvitløk, persille og godt krydder? Let på nettet etter tips til sammensetninger som gjør det middelhavs-aktig eller midtøsten-aktig. Kan bli et ganske "kult" måltid, med god salat ved siden av og et eller annet brødete - for eksempel grove pitabrød. Og så med en frisk yoghurt-dressing til, enten med mynte eller sitron f.eks. Og så kan du lage to forskjellige salater, en grønn salat (og gjør den GRØNN, med spirer og spinat og spennende salatsorter), og en tomatsalat.

 

... Egentlig fryktelig enkelt, men kanskje litt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanonada

Laget en oppskrift på noen grove tacosnurrer, blir ca 170 kcal pr stk, de er knallgode og servert med litt frisk salat er det hvertfall for meg en genial lunsj. Kan legge inn oppskriften i en egen tråd dersom noen er intressert, men man kan jo bare lage egne versjoner.

Hovedprinsippene er grov deig og fyll etter smak igrunn, men pizzataco-variant er min favoritt selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en oppskrift på noen grove tacosnurrer' date=' blir ca 170 kcal pr stk, de er knallgode og servert med litt frisk salat er det hvertfall for meg en genial lunsj. Kan legge inn oppskriften i en egen tråd dersom noen er intressert, men man kan jo bare lage egne versjoner.

Hovedprinsippene er grov deig og fyll etter smak igrunn, men pizzataco-variant er min favoritt selv da.[/quote']

Heisann!

Jeg vil gjerne ha oppskriften,om du vil være så snill å legge den inn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...