Gå til innhold

tilbehør til biff??


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Halve tomater med salt, basilikum en liten dråpe eddik og en bit ost gratineres i ovn til myk og deilig og osten er smeltet. ca10 minutter på 200 grader.

 

Kokt brokkoli er alltid en vinner til indrefilet.

 

Bakt potet med dressing laget på rømmekolle

 

Lett bernaise-saus fra Toro er ikke ille. Eventuelt rødvinssaus eller skysaus.

 

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette pleier vi ha til biffen :

fersk sopp stekt sammen med løk (helst sjalottløk) og vårløk eller purre... også deilig med litt paprika i. (dropper du sausen og har i litt matfløte, vann og maisena blir dette deilig soppstuing mmmmm krydre med sort pepper og litt salt og en liten buljongskvett.)

 

ovnstekte potetbåter med litt olivenolje, flaksalt og timian (aller helst fersk, men går greit med tørket også)

 

fersk timian smaker helt fantastisk til biff synes jeg da!

 

 

eller tomat og løk skjært i båter drypp med litt olivenolje og stek det i ovnen på 220 grader til løken er så myk som du liker den. godt med paprika i her også hehe denne blandingen er veldig god til nakkekoteletter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg støtter forslsget til Ninamor. Vi pleier å gjøre det samme her.

Har ikke brukt saus på år og dag. Både potetene fra stekeovn og de stekte grønnsakene blir saftige nok.

Vil jeg ha noe attåt, pleier jeg å ta litt mager kesam, og blande i en hel del krydder.. så bruker jeg bare en liten dert ved siden av kjøttet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig godt ut!! dette skal jeg forsøke!

 

hjemmefra er jeg vant med tomater (bakt i folie i stekeovnen), bakt potet, løk som er brunet på stekepannen og kokt i litt buljong og noen ganger en liten dæsj med rødvin :P

 

igår var jeg så sent hjemme at det måtte bli en kjapp løsning: biff med findus sine grillede grønnsaker og litt lett bernaise. ble ikke så hakkende gale på kcal, men kunne nok vært sunnere om jeg hadde laget grønnsaksblandingen helt selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen buketter med blomkål og brokkoli er godt, særlig hvis du lager Toro kantarell og sjampinjong saus ved siden av. Jeg dropper smøret som egentlig skal i sausen, men den smaker nydelig ansett.

 

En vinner til alt kjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Saktemensikkert

Blomkålpureen fra kursbok1 er kjempegod! Hadde den + dette sist helg.. Droppet poteter ( og mange kalorier) sist helg og hadde ovnsbakte tomater.. cherrytomater og tre fedd hvitløk i ildfast + en halv ts olje som man ruller tomatene i.. på med salt og pepper, i ovnen i en halvtime på 180 grader.. hvem trenger saus da??? Uten saus og poteter + kcal fra mellommåltidet og melkekvote, så fikk jeg 1/2 fl rødvin til biffen :-)))))

 

Blomkålpure: 45 kcal pr porsjon

Biff: 100 gram : 120 kcal , 150 gram 180 kcal

Tomater: 0 kcal

Olje i tomater og stekt biff: 90 kcal

Rødvin: 265 kcal

 

Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest metchen

Elsker soppstuing så jeg lager en hvor jeg steker sopp, løk, god og mager bacon. Krydrer med biffkrydder og pepper og heller over kaffefløte. Blir mager og god. Dersom du liker saus er peppersaus et godt og magert alternativ. Vi bruker å woke grønnsaker til og oppblåste poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...