Gå til innhold

Inspirasjon til bentolunsj?


Gjest Monarda

Anbefalte innlegg

Gjest Monarda

Jeg har laget litt bentolunsjer tidligere, og syns det er både veldig godt og praktisk til lange arbeidsdager. En bento er en japansk måte å lage lunsj på, der man bruker små bokser for forskjellige typer matvarer og prøver å lage en innbydende og variert mat å ta med på skole eller jobb. Se feks på http://lunchinabox.net/.

 

Nå skal jeg i gang med å gå ned ganske mye i vekt og kunne tenkt meg tips på hva jeg kan putte i bentoboksen min, med noenlunde kaloriinnhold?

Små lunsjretter, eller middagsrester med ekstra grønnsaker - noe som smaker litt og lignende? Jeg trenger oppskrifter og inspirasjon!

 

Håper dette skal redde meg fra kantinevaffler og sjokolade fra nærbutikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med laks i lompe? Smør ei lompe med philadelphia creamcheese light med gressløk og legg ei tynn skive røykelaks på. Rull det sammen og del lompa i tre biter. Vil tro det er borti 130 kalorier til sammen. Nam nam. Og både norsk og japansk i boksen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Yum, ja det har jeg jo pleid å ha i, men tenkte vel som så at det ble for mange kalorier :)

 

Jeg liker cottage cheese, men syns det er best med "saltmat" til lunsj. Kanskje noen har noe forslag til hva jeg kan blande den med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bland med tunfsk, pepper og vårløk for eksempel! eller skinkebiter og ruccola?! cottage cheese er en favoritt hos meg, kan brukes til det meste har jeg funnet ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...