Gå til innhold

Spiseforstyrrelser


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har vært aktiv slanker her inne tidligere (med et annet nick), og oppdager til min store forskrekkelse at flere av jentene som fikk beskjed fra Kari (ernæringsfysiologen til Grete Roede) om å skaffe seg hjelp med sine spiseforstyrrelser fortsatt er aktive på forumet her inne - lenge etter! Vil bare be om at folk er litt oppmerksomme på dette da det tydeligvis er flere enn oss som ønsker en sunn vektreduksjon som henger på disse forumene her.

 

Og til dere jeg tenker på: Vær så snill å få dere hjelp, å henge på "Oppskrifter og mat" forumet her inne, for å skaffe enda flere kalori-underskudd knep er IKKE veien til sunn helse.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Ikke for å være frekk, men jeg har sett flere ganger her inne at noen spiser for lite og da mener jeg ikke jentene som har innrømmet spiseforstyrrelser.

 

Jeg har sett noen som lever på 1100-1300 kcal om dagen og det VET dere er altfor lite. Det er søren ikke mange som har en så lav basalforbrenning. Beklager sinnet mitt, men de spiseforstyrrede jentene er ikke de eneste med skrudde tanker rundt mat her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk' date=' men jeg har sett flere ganger her inne at noen spiser for lite og da mener jeg ikke jentene som har innrømmet spiseforstyrrelser.

 

Jeg har sett noen som lever på 1100-1300 kcal om dagen og det VET dere er altfor lite. Det er søren ikke mange som har en så lav basalforbrenning. Beklager sinnet mitt, men de spiseforstyrrede jentene er ikke de eneste med skrudde tanker rundt mat her inne...[/quote']

 

Når du skriver "lever på" så må jeg få lov å si en ting først: de aller fleste her inne skal ned i vekt. Bli kvitt deler av sin overvekt. Det å slanke seg 1 mnd eller 8 mnd kan ikke kalles å "leve på", i motsetning til visse andre. Men hvis du følger nøye med så vil de fleste av de som prøver å spise så lite gå på flere sprekker, les innleggene "Søren å. I helgen gikk jeg på en kjempesprekk" osv. (Hvis de gikk på en sprekk på f.eks. 1400 kalorier så har de jo fått i seg 200 kalorier ekstra pr. dag for uken som gikk). Og de aller færreste som holder på mer enn 6 mnd med aktiv slanking her inne klarer å leve på så lite så lenge, det er mer de som er aktive her inne i 1 -3 måneder, og så forsvinner de igjen. Dessuten er det ikke farlig for en som er overvektig å leve på 1100 - 1300 kalorier i under ett år. Så lenge de får i seg multivitaminer, tran o.l. ved siden av, og kontrollerer at de ikke får mangel på noen næringsstoffer har de VELDIG store lagre av vitaminer i fettvevet sitt, og i leveren - i motsetning til de som er normalvektige og undervektige - og derfor vil ta STOR skade av å spise så lite. (Jeg vil likevel ikke anbefale det til en overvektig, fordi risikoen er som sagt større for at de sprekker, og dermed slutter å slanke seg, og de har jo en stor helsefordel i å komme seg ned i vekt).

 

Så å være på et forum for overvektige og føle seg ikke-skrudd i hodet når man lever etter de overvektiges leveregler - det er skrudd. Beklager. Men kroppen har HELT andre ressurser for å overleve en under-ernært periode når man har fettreserver på kroppen.

 

En siste ting er at det er mange her inne som prøver å slanke seg uten å trene, og som ikke er ekstremt-overvektige, bare lett overvektige, og flere av dem vil havne på grete roedes meny 1, 1300 kcal. (Fordi deres basalbehov er ca. 2000 kcal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...