Gå til innhold

Trenger forslag noe å servere til lunch!


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Skal ha familie på bursdagsbesøk og trenger et tips til noe å servere. Min standard er å lage en stor salatbolle og ha brød og dressing til. Men denne gangen har jeg lyst til å servere noe annet enn salat. Selv om salat kan varieres i det uendelige føler jeg at jeg omtrent har prøvd alle tenkelige varianter, og trenger rett og slett et nytt forslag :) Jeg hadde lyst til å servere eggerøre og spekemat, men fikk høre at en av gjestene er allergisk mot egg, så da gikk den løsningen dessverre ut... Dette skal være til lunch, og vi blir 5 voksne og to barn. Det er ikke livsviktig at maten er barnevennlig, men det hadde vært kjekt. Stort + hvis retten er enkel å lage! Vær så snill og gi meg noen tips, hva som helst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zenaxa

Hei

 

Hva med å servere spekemat med asparges, cherrytomater og squash? Det er kjempegodt! Kan også servere det med noen nystekte rundstykker (hjemmebakte eller pose), f.eks speltrundstykker eller vita hjertego' ekstra grove rundstykker.

 

Et annet tips kan være ferdigrullet wraps som du kutter opp i passe store biter. Smør f.eks lefsen med litt mager kesam evt. en lett krydderost, kylling, reker, skinker og salat... Valgmulighetene til innhold i wraps er det fantasien som stopper! Røkelaks fungerer også bra...

 

Eller hva med en pai med ønskede ingrendienser? Finnes flere oppskrifter i grete roede bøkene...:)

 

Siste tips: Rekecocktail?

 

Hilsen meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...