Gå til innhold

Peanøttsmør


Gjest spinning

Anbefalte innlegg

Peanøttsmør inneholder veldig mye fett, og derfor mange kalorier! Men fettet er av den sunne slaget, og er godt for hjertet bl.a. (derfor får du hjerte i dagsrapporten når du registrerer peanøttsmør). Mills peanøttsmør inneholder litt sukker, men du kan også få kjøpt typer (på helsekost) uten sukker. Peanøttsmør kan være en veldig kjekk måte å øke kaloriinnholdet i kosten hvis du ikke får i deg nok! F.eks om du trener mye. Proteiner er det også mye av. Men hvis du er opptatt av å få i deg lite kcal når du slanker deg er det ikke det lureste å spise mye av :) F.eks har 20 gram (en påleggsrasjon) med peanøttsmør 113 kcal, mens f.eks 20 gram lettsyltetøy har 23 kcal, så det blir stor forskjell :D Men så inneholder ikke syltetøyet noe annet enn karbohydrater heller da! Jeg vil si peanøttsmør er sunt, men ikke slankekost når det inntas i store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det peanut smøret jeg har hatt (Mills Cashew) tror jeg også det har stått delvis herdet fett på listen, mao ikke så veldig sunt ;-(

 

Men, jeg har tro på at man kan ta en liten bit av det meste innimellom, så får vi se om det funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...