Gå til innhold

For oss som handler i Sverige innimellom


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Med tanke på at vi er en nasjon full av harryhandlere tenkte jeg vi kanskje kunne dele noen lette tips?

 

Mine foreldre bor på svenskegrensa og jeg bruker å storhandle nesten hver gang jeg er nedover. Ikke bare er det billigere, men det er mye bedre utvalg - også av lettprodukter.

 

Noe av det jeg har i skapet nå:

 

- Finax Müsli (lite sukker og høyt fiberinnhold)

 

- Masse forskjellige cottage cheese. Jeg har nå en med "Grillet paprika" som smaker helt ok og en med "Eple, Pære og vanilje" som er supergod! Veldig bra om man er sugen på noe søtt. Henholdsvis 85 og 95 kcal.

 

- Scan kyllingpostein, 140 kcal. Har jo tilsvarende her, men mye billigere i Sverige

 

- Kelda Thai Suppe - en middagsfavoritt!!! 70 kcal. Fungerer godt alene, men blir mer middag med noe i. Jeg bruker å legge opp i biter av kylling/kalkun eller scampi - eller begge deler. Legger grønnsaker som tomat, sukkererter og vårløk i bunn av tallerken slik at de ikke mister spensten sin. Sjampinjoner er også veldig godt i. Nydelig og mager middag. Man kan også ha oppi fersk tortelini eller ravioli, men da er det jo ikke så magert lenger.

 

- En vellagret gulost med 10% fett. Smaker mer enn en vanlig gulost, men litt vanskelig å skjære, så skivene blir litt tykke.

 

- Wasa Fiber Plus med mye kostfiber. Så etterpå at de har den her også.

 

Det finnes ellers mye bedre utvalgt av magre oster og andre meieriprodukter.

 

Andre som har noen svenske favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Hm, ser ikke ut som det er noen andre som handler i Sverige her? Da fortsetter jeg. ;) FunLight er en del billigere i Sverige. Ja - jeg vet man skal drikke vann, men jeg blir så lei det, så jeg må avveksle med litt FunLight innimellom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinnings grønn te er også billigere. Billigst på eurocash svinesund.

Brämhults ferskpresset juice fra europris - den gamle delen av nordby.

Ajvar paprikapurree er et godt alternativ til smør - perfekt sammen med røkt skinke på knekkebrødet. Finnes på alle butikkene.

Abba tunfiskpurree når man er lei av makrell i tomat - den gamle delen av nordby. Fint pålegg til knekkebrød.

Crisp'n light 20-kaloriers knekkebrød. Litt isoporsmak, men godt med syltetøy og lettost.

Ellers ... alt av knekkebrød. Yoplait - jeg synes ikke den smaker like godt som den norske, men prisen forsvarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, jeg handler også mye i Sverige når vi tar turen over grensen. Synes de gule lettostene har mye mere smak enn de vi får her. Det går også mye i svinekjøtt til både steking og grilling. Kalkunbryst er også å anbefale og den blir mye saftigere om du bruker stekepose, ellers kan den lett bli litt tørr. Jeg er helt enig at de har mye bedre utvalg på lettprodukter enn her hjemme. Merkelig igrunnen for vi blir jo stadig tutet ørene fulle med at vi begynner å bli en nasjon som blir drastisk fetere! Da burde vel butikkene også gjøre sitt til at det blir lettere å få tak i sunne og magre produkter som vi kan lage gode og næringsrike retter av.

Gleder meg til neste Sverigetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...