Gå til innhold

Hva er den beste magre middagen du lager?


Gjest Monarda

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Da griller jeg en kjøttbit av noe slag - f.eks. oksefilet. Serverer med f.eks. almedinepoteter, en kald saus basert på kesam mager og en stor salat eller en eller annen grønnsakspurè av f.eks. brokkoli eller sellerirot.

 

Det går også å få et ganske magert tacomåltid om man bruker karbonadedeig, mager kesam og mager ost i tillegg til masse grønnsaker. Kan også bruke fullkornstortilla som metter mer enn tacoskjell, men siden skjellene er så lette trekker de lite kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal kose meg eller bare få en rask og god middag så lager jeg kyllingfillet og ris :)

 

jeg lever faktisk på bare kylling fillet og ris & Grønnsakssuppe....

 

 

når jeg lager kyllingen så kutter jeg den opp i biter, hakker løk og legger det i en bolle å drypper sitronsaft ! sitronpepper er også godt å drysse over.. Lar da dette stå en liten stund.... så steker jeg det i pannen med litt solsikke olje... så lager jeg ris å VIPS: EN GOD MIDDAG.... salat kan du også ha sammen :)

 

grønnsaks suppen er jo mega god. den "stjal" jeg fra disse sidene :) så du finner den på oppskrifter :)

 

bon apetit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den beste middagen eg lager er kyllingwok. Steiker kyllingfile i olje,deretter har eg i dei grønnsakene som eg har i kjøleskapet. Blander i ferske woknudler og til slutt woksaus. Raskt og kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppa. Men det trenger jo litt planlegging då, og tar jo litt tid. Men det er lite som er bedre ein kald høstkveld etter ein god tur ute. Når eg først lager, pleier det å vera nok til at eg kan frysa nokre porsjoner og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...