Gå til innhold

Mat på Egon - hjelp!


Gjest �V§zË

Anbefalte innlegg

Gjest �V§zË

Hva skal man velge ut fra menyen hvis man skal spise middag på Egon uten å sprenge kcal-grensen sin??

http://www.egon.no/index.asp?ParentID=2402&MenuID=2402

 

Jeg ser jo at det er salater der, men salat nr. 1 og 4 høres ikke så sunn ut. Og ellers jeg liker ikke tomater, oliven og fetaost. Og kan man spise hvitløksdressing?? Salat med fisk i høres rart ut :)

Bør jeg prøve å få satt sammen en "egen" salat?

 

Og inne på hovedrettene, hva syns dere der?

I mine øyne er det kanskje bare rett nr.2 og 10 som er aktuell? (da sikkert uten sausen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan velge kjøtt/fisk fra meny i stedet?

Det gjør vi når vi er der.

Så velger man bakt potet, og saus og dressing i skåler ved siden av.

Jeg syns litt saus er godt, men det å få det ved siden av så er det du som styrer hvor mye av det du putter i deg.

På denne måten blir det ikke så halvgæli uansett:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være til middag synes jeg de fleste rettene der så ganske greie ut. F.eks blackened chicken har jeg spist der, det er magert kjøtt og sausene kom ved siden av. Risen er kanskje ikke det sunneste, men du trenger ikke spise alt f.eks. Til lunch så jo f.eks omelett med skinke og salat ganske sunt ut? Du kan jo droppe brødet så blir det færre kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �V§zË

Takk for råd...

Men hvordan finner jeg ut av kcal egentlig? Må jeg bare gjette villt? :)

Det er kvelden før min første veiedag på GR-kurs, så typisk om "alt blir ødelagt" da. Hvor masse kan jeg forvente at retten "Blackened chicken m/ hvitløksdressing og basmatiris" inneholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett tips kan jo være til du ikke er sulten mer, trenger ikke bli stappmett:)

 

Ellers er det jo ca en kyllingfilet, som er ca 150g kylling, riktig mengde med ris er sånn ca 1 1/2dl. grønnskaer er vel så og si ubegrenset... Så kos deg med maten og husk du ikke trenger å spise opp alt, og jeg vil tippe du havner på mellom 500 og 600 kcal max.

Litt sånn gjetting etter å ha testa litt med matkalkulator..

 

Fjorland sitt eksempel (som er litt i nærheten):

1 pakke a 510 gram Kyllingbryst i kantarellsaus med villrisblanding, rødløk og rosi er 545 kcal.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...