Gå til innhold

Tzatziki - vidunderlig godt, og magert!


Gjest J73

Anbefalte innlegg

Da vi var på ferie i Hellas i vår, fikk vi smake Gyros. Det ble starten på Tzatziki-dilla for min del:-) Oppskriften fant jeg i kursbok 1, og vi laget vår egen variant av Gyros en lørdag kveld. Men så hadde vi en del Tzatziki til overs, og dette ble prøvd til ovnsstekt laks dagen etter, sammen med salat og poteter. Nydelig! Siden fant vi ut at det var kjempegodt til kylling (grillet eller filèt), og det kan rett og slett erstatte potetsalat til grillmaten for min del! Veldig godt til grillet pølse eller kotelett! Ellers er det godt til stekte fiskekaker, sammen med kålrotstappe, stekt løk, poteter og revne gulrøtter. Og nista mi på jobb her i natt har bestått av salat med tunfisk, scampi, kokt egg, pasta, diverse grønt, og tzatziki som "dressing". Herlig! Og at det er bare 5 kcal pr ss er jo et kjempepluss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og elsker tzatziki! ;)

 

Kan også legge til at det er kjempegodt på skiver, i stedet for smør. Litt avhengig av hva man har som pålegg oppå, selvfølgelig, men skinke blir mye mer spennende når man har litt tzatziki under. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...