Gå til innhold

sunn snacks på kvelden


Gjest yeay

Anbefalte innlegg

er det noen som har noen tips til sunn snacks? det største problemet mitt har vært at ikke klarer å ligge unna godterier og potetgull på kvelden og jeg trenger liksom noe godt å spise på uten at jeg legger på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp oppdaget kokosboller fra kokosbollefabrikken, de har bare 50 kcal per stykk, så selv om de ikke er sunne, er det i alle fall begrenset med kalorier i dem. Problemet er selvfølgelig at de smaker NYDELIG så du har bare lyst på flere. :(

 

Her er linken, tror de kan bestilles på nett hvis du ikke bor i Oslo:

http://www.kokosbollen.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosbollene derfra er selvsagt ikke sunne, MEN det er en del protein i dem og ikke så veldig mye sukker. Jeg spiser dem om jeg er veldig sjokoladesugen, føler på en måte jeg har spist masse sjokolade når jeg har spist en eller to av dem. Mer klarer jeg ikke. Sammenligner man disse bollene med sjokolade, så må man spise 11 slike for å få i seg like mye kalorier som ei 100 grams sjokoladeplate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte på kurs i går at pikekyss kan man kose seg med hvis man blir skikkelig "søthungri". De veier nesten ingenting og inneholder bare sukker og eggehvite. Du kan fint spise 6 stk pikekyss og likevel komme under 50 kacl og siden de er veldig søte så orker man ikke å spise så mange.

 

Diplom lett vanilje-is er også en av mine favoritter og da har jeg også ofte en halv banan som jeg deler opp og spiser sammen med isen. Søtt og godt!

 

Jeg synes også at snack a Jack poser er ett godt alternativ til f.eks potetgull. Det er ca 125 kacl i en hel pose med sourcreem som er min favoritt . ( Da mener jeg ikke riskakene fra snack a jack). Ett annet alternativ til noe salt kan være 10 saltstenger som jeg også tyr til iblant.

 

En liten eske rosiner gir 125 kacl som kan brukes som mellommåltid, er søtt og gir masse energi så det bruker jeg av og til før jeg skal trene og det er en stund siden jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var en super tråd, for jeg som sikkert mange andre stever endel me d forbaska sukker/sjokolade-suget... og da er d sikkert mange her som har noen gode tips og råd å komme med. såg et her, ei som skreiv at sjokoladepudding og vaniljesaus, sånn ferdig i pakke vet dere, var et greit alternativ,- godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gulerøtter med dip er en av mine favoritter!

 

Andre alternativer er tilslørte bondepiker, du tar lett-eplesyltetøy, pisket kremfløte (uten sukker) og knust kormokjeks som du legger lagvis i et glass. Man orker ikke så mye av det, og det er heller ikke så usunt siden det nesten ikke er sukker i det.

 

Eller du kan tine frosne bær og spise det med vaniljesaus eller pisket krem (ikke tilsett sukker). Himmelsk og sunt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker grønnsaker som blomkål, brokkoli og gulrøtter med dip laget av naturell yoghurt og dipkrydder.

synest det er godt.

På den måten får jeg i meg nok grønnsaker i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...