Gå til innhold

noen som kan forklare regnestykket??


Gjest mokkina

Anbefalte innlegg

jeg fører all maten på nettet, synes det er lettere enn å bruke boka. er ikke god på regning, så det er eneste måten å gjøre det på uten å miste motet ..:D

så et konkret spørsmål: jeg har spist havregrøt fra oppskriftsbok 1. Noen ganger blir det mer enn de anbefalte 100 g. I går skrev jeg 1,5 porsjon, som da ble over 300 kcal. i dag spiste jeg 167 gram, men skrev da opp de 167 gram istedet for porsjonsmessig. Trodde dette ble mer korrekt, men da viser kalkulatoren plutselig kun 160-170 kcal. Noen som forklare meg hva som er riktig?? Er jo megastor forskjell, så jeg må finne ut om jeg spiser for mye eller for lite. Klønete forklart? Håper noen skjønner og kan opplyse meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at jeg skal holde meg til porsjoner' date=' ikke skrive i gram..? :D Takk! :D[/quote']

 

hvordan vet jeg hvor mye en porsjon er da? skal man bare fylle tallerkenen etter skjønn, liksom? Feks hvis en skal ha grøt, spaghetti osv. Skjønner tallerkenmodellen, men ikke helt hvordan jeg skal overføre den i alle tilfeller.. Sikkert kjempedumt spørsmål, men jeg er bare ikke så god på sånne ting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest firsttime

men jeg la merke til at dersom du velger havregrøt fra loggboka over mat har de regnet

1 porsjon til 250 gram.

Og da kan du velge med vann eller lett melk.

Jeg målte min havregrøt i går og det jeg ville helt som normal porsjon i skåla mi stemte ganske nøyaktig med 250 gram.

Men det kommer jo sikkert ann på hva man lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...