Gå til innhold

Mettende smoothie?


Gjest Slusken

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bruker å ha litt yoghurt og melk i mine smoothier, for å få opp kcalinnholdet litt.

I tillegg vil jeg anbefale å gå til innkjøp av protein som du kan ha i smoothien.

F.eks. denne her: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5446

Mulig de har sånt på sportsforretninger eller helsekosten også.

 

En fullverdig frokost bør inneholde både karbohydrater, fett og proteiner.

Kroppen klarer å spare på fett og karbohydrater utover dagen, men proteiner må man fylle på til hvert måltid.

Fett får man fra melken og yoghurten, mens karbs er det mye av i frukt og bær.

Proteiner må man derfor legge til (smoothien får en lavere GI, og man holder seg mett lenger).

 

Her har du en side med litt forskjellige oppskrifter og tips:

http://www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=8542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei. Jeg putter ekstra proteinpulver i mine smoothies. Du kan få kjøpt dette hos Herbalife, som har proteinpulver med smak, men også REN protein. Da holder du deg mett lengre! Proteiner er tross alt våres byggesteiner, så det skal vi sørge for å få nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plainjane

Er det noen som har en oppskrift på en mettende smoothie?

En som kan erstatte frokosten min.

Får man i det hele tatt nok kcal i en smoothie?

 

Jeg drikker smoothie til hver eneste frokost...er mett til lunsj og vels å det.

 

Jeg bruker

1 og en halv desiliter vann

2 spiseskjeer biola mild naturell

1 spiseskje cottage cheese

Grønn te ekstrakt

1 spiseskje linfrø knuste

1 desiliter juice gjerne bramhults

1/2 spiseskje cocosa extra virgin coconutoil

1 desiliter bringebær

en halv banan

enten kiwi,mango,eple eller annet

 

kjører dette i blenderen og strør i tillegg en spiseskje fedon lindbergs musli på toppen.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg putter ekstra proteinpulver i mine smoothies. Du kan få kjøpt dette hos Herbalife' date=' som har proteinpulver med smak, men også REN protein. Da holder du deg mett lengre! Proteiner er tross alt våres byggesteiner, så det skal vi sørge for å få nok av.[/quote']

 

Herbalife er overpriset, og du kan få like gode produkter til en mye bedre pris.

Linket til et eksempel lenger opp her :)

Om du har proteinpulver, er (mager eller vanilje-) kesam et godt alternativ å putte oppi som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og koser meg med en smoothie til lunsj i dette øyeblikk. Kjempe enkel og sunn smoothie som du blir mett av!

 

3-4 spiseskjeer tine naturell yoghurt

1 banan

150 g fryste blåbær (evt. andre skogsbær)

30 g firkorn kornblanding (alt etter hvor sulten du er, hvor lenge det er til neste måltid osv.)

 

Kjør på med stavmikser og når du har fått en tjukk masse tilsetter du hele fryste blåbær, ca 30-50 g.

 

NAM!

 

Har aldri skjønt greia med disse suppe-lignende smoothiene... de beste har en tjukk konsistens, sånn at du akkurat klarer å bruke sugerør ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...