Gå til innhold

Cappucino


Gjest Primadonn

Anbefalte innlegg

Gjest Primadonn

Jeg er så heldig at jeg til jul fikk en epsresso maskin med melkesteamer og jeg simpelten ELSKER cappucino og kaffe latte.

Har ikke hatt cappucino siden før jeg begynte på kurset for litt over en uke siden men lurer på om jeg kan drikke det dersom jeg lager det av lettmelk? Når det ikke er kcal i vanlig kaffe er det vel ikke det i espresso heller?

Melken kan jeg vel føre opp under melkerasjonen? Jeg drikker vanligvis ikke melk og orker ikke spise så mye yoghurt så dette kunne jo hjelpe meg på å fylle kvoten..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn

Det er bra! Da slipper jeg å bekymre meg så mye mer angående melkekvoten min - jeg elsker nemlig cappucino o.l. så da er det jo ikke noe problem for meg å få i meg melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn

Det er jo bare kjempebra! Nå er jeg jo bare enda mer glad i espresso-maskinen min... latten på kafè blir jo vanligvis laget med H-melk og det er jo NEI NEI NEI.. Fysj!

Er utrolig glad for at jeg har min egen kafe hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litennok

Jeg har faktisk ikke brukt annet enn lettmelk de siste par årene, jeg - så for meg er DET ingen overgang. Synes skummet blir like bra som ved den fete og unødvendige helmelken, og må bare nå kutte ned på ANTALLET..... lå på 6-8 latter pr. da..... det blir MYE melk, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn

Dersom du ikke liker det uten så kan du jo prøve med søtningsmiddel? Er jo verdt forsøket!

Jeg liker det også bedre med brunt sukker men klarer meg uten - tror egentlig det er en vanesak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du må bare drikke cappuchino med god samvittighet, husk det er viktig at du får i deg melkerasjonen hver dag, så bruk lettmelk og suketter da kan du drikke cappuchino.

Bruker min til dette og cafe latte hver dag, har selv kaffemaskin og elsker den type kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare kjempebra! Nå er jeg jo bare enda mer glad i espresso-maskinen min... latten på kafè blir jo vanligvis laget med H-melk og det er jo NEI NEI NEI.. Fysj!

Er utrolig glad for at jeg har min egen kafe hjemme ;)

 

Husk at du kan be om å få latten din laget med lettmelk når du er på cafè, det er som regel ikke no problem :)

 

Her er forresten en oversikt over hvor mange kalorier de forskjellige kaffetypene inneholder: http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=354264

 

Har limt den inn i en tidligere tråd ang. dette, men det skader vel ikke å gjøre det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei!

 

Jeg bruker 2 suketter i min kaffe latte med lettmelk, og det blir kjempegodt og søtt ;) Jeg greier nesten ikke sirupen nå, for det blir rett og slett for søtt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...