Gå til innhold

bernaise, kan du hjelpe??


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

I toro sin Lett bernaise er det 70 kcal pr 100 gr/1 dl ferdig tilbredt saus med lettmelk.

 

Men hva med first prise sin når den er laget uten smør?

Med vann og 50 gr margarin gir 100 gr/ 1 dl saus 247 kcal.

-Men jeg har pleid å lage denne med vann og 1 eggeplomme, og ikke smør i hele tatt.

 

Og jeg har trodd jeg har vert sååå sunn.....

 

1 eggeplomme er 61 kcalorier,

Så når det MED MELANGE er 247 kcal pr dl saus, hva blir det da MED eggeplomme, UTEN melange??

Får vel ca 3 dl saus vel, står 1,5 dl vann, men jeg har altid i mere..... så ca 3 dl,

 

Ååååh, er en kløøøøn på å regne....

 

Så er det bedre å kjøe toro lett bernais eller brike fist price sin UTEN smør men MED eggeplomme?????????

 

Pliiis hjelp meg å regne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en eggeplomme er 61 kcal og 50 gram Melange er 361 kcal, så sparer du 300 kcal på å bruke eggeplommen. Hvis ikke totalen alt er oppgitt på pakken, så regner du ut totalen for bernaise med Melange slik det står på pakken den skal tilberedes (ikke etter hvor mye vann DU pleier bruke). De fleste produsenter oppgir at en pose = 3 dl el.l. Trekk deretter fra de 300 kcal. Tallet du får er kcal-innholdet i hele sausen, enten du i praksis sper den ut til 2,5 dl eller 5 dl. Del tallet du fikk på antall porsjoner eller dl du får når du lager den på ditt vis.

 

Du oppgir for lite informasjon til at noen av oss kan regne dette ut for deg. Hvilken saus smaker best, synes du? Gi oss beskjed om hva du kommer fram til, da vel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, åååh, vanskelig dette...

 

Men når 1 dl ferdig tilbredt vare er 247 kcal, da blir det 247x3 for det blir ca 3 dl saus. Det er lik 741, og så trekker jeg fra de 300 kcal, så får jeg 441 kcal, og deler jeg det på 3 dl saus blir det 147 kcal pr dl first price bernaisesaus MED EGGEPLOMME-UTEN SMØR.

 

Og når 1 dl med Toro lett bernaissaus 70 kcal pr dl.

 

Så dersom jeg har regner riktig, så er jo valget åpenbart. Slutt på firstprise bernes med eggeplome her i huset!

 

 

Men HAR jeg regnet riktig?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javellja.... ja sånn kan det gå når jeg ikke kan dette...jeg har brukt "feil" bernais lenge jeg da, i den tro jeg var flink som bytta ut smør med eggeplomme.

 

-TAKK FOR HJELPA. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...