Gå til innhold

Spiser dere like mye hver dag?


Gjest kvinne71

Anbefalte innlegg

Tror det varierer hva folk gjør. Har forstått det sånn som at det er det totale ukes inntaket som teller, så om man velger å variere inntaket hver dag, f.eks spise mindre de dagene man er mindre aktiv, eller "spare" litt kcal til helga tror jeg ikke skulle være et stort problem. Om mulig så kan det kanskje bare være bra å holde forbrenningen på tå hev ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallo!

Jeg går ikke kurs, men tror at de får føringer for hvor mye (lite) man kan variere hver dag. Det er ikke så mye som er anbefalt, mener jeg å ha lest. 100 - 200 kcal??

 

Men siden jeg ikke går kurs, så gjør jeg som jeg vil;) Jeg følger meny 2, dvs 1600 kcal om dagen, og pleier i ukedagene å ligge på 1300 - 1500 pr dag. Men jeg spiser aldri kun 1300 fire dager på rad, bare for å ha sagt det. I helgene blir det mer, 1500 - 1800. Jeg passer uansett på totalen for uka (11 200 kcal), så hvis jeg pga jobb eller dårlig planlegging har skeiet veldig ut på en ukedag, kniper jeg igjen i helga.

 

Dette er sånn jeg har gjort det siden august, og for meg fungerer det kjempefint. Men forbrenning er jo en individuell greie, så det beste er vel å prøve seg frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg varierer hvor mange kcal jeg spiser. Det jeg prøver på er å balansere måltidene hver dag. En tomatsuppemiddag har mindre kcal enn en med laks, f.eks. Sånne ting gjør utslag på hvor mange kcal jeg kommer opp i totalt. Om jeg er litt under i uka pleier jeg å være litt over i helga, og sånn som nå når jeg vet at jeg skal i bursdag på lørdag, så er jeg litt under resten av uka, så kan jeg spise ett kakestykke og to uten at det blir helt ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...