Gå til innhold

Kylling i fullkornspita, jammi, men usundt?


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Ingredienser

 

* 4 stk kyllingfilet

* 2 ss rapsolje til steking

* 1 stk gul paprika

* 1 stk rød paprika

* 1 stk vårløk

* 4 stk pitabrød

* 2 dl matyoghurt

* 1 pose tacokrydder

* 4 stk salatblad

 

Slik gjør du:

1. Skjær kyllingfiletene i små terninger, ca. 1 x 1 cm. Skjær paprikaene i biter og vårløken i ringer.

 

2. Stek kyllingbitene på middels varm panne med litt olje. Tilsett paprika og vårløk, dryss over tacokrydder og rør inn creme fraiche. Bland alt godt og la det bli gjennomvarmt.

 

Fyll kyllingblandingen og et salatblad i varme pitabrød. Det smaker godt med mer salat ved siden av pitaen.

 

Dette, er dette en sunn lunch?

Hvor usunn er egentlig sånn lett creme fraish?

Er det og matyogurt det samme? Ser det står matyoghurt i ingrediensee, mens crem fraishe i fremgangsmåten.

 

Jeg laget disse til lunch i dag, i fullkornspita, og det var kjempegodt.

 

Men er det sunt?

Ja, det er vel det, er det ikke?

Sånn en gang i blandt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenignsjunkie

virker sunnt dette her :( jeg ville kanskje byttet ut yoghurten med mager kesam (da sparer du ca 100 kcal) men husk at den ikke er kokesterk, så den må bare varmes ikke koke :) I tillegg ville jeg ha tynnet ut med litt bønner kanskje? selvom det ikke er mye å hente der, kyllingfilet er tross alt svært magert. Men om du bruker teflonpanne og da dropper oljen så sparer du deg for 100 kcal til :) også vil jeg anbefale fullkornspitabrød (for mer fiber) og kanskje fyllt opp litt med ruccolasalat, så trenger man ikke såå mye kjøttblanding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske sunt ut dette, så lenge du passer på mengden. Tipper du skal ha 1 pitabrød på meny 2 som middag, tipper det er litt mye til lunsj.... Men det er jo bare å regne ut kaloriene når du veier maten, så ser du det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...