Gå til innhold

Mat etter trening?


Gjest Svirre

Anbefalte innlegg

Gjest Svirre

Hva spiser man etter en spinningtime, for eksempel, når man er supersulten og ikke blir mett av en "vanlig" middagsporsjon?

 

Vanligvis blir jeg mett av 12 biter sushi, mens nå som jeg har trent blir jeg ikke mett av 16 biter (ja, jeg ser at 16 biter trekker opp kaloriregnskapet).

 

Men hvis jeg spiser mer, ødelegger jeg jo effekten av treninga, gjør jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Nå vet jeg ikke når du trener, men når jeg trener er det ofte "sent". Med andre ord er det bare duket for litt mat, en dusj og senga deretter.

 

I går kveld skjærte jeg opp appelsin, eple og banan og blandet dette med pitte litt kesam vanilje. Mettende, godt og deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Jeg synes det er vanskelig å få til trening etter middag, så jeg trener etter jobb og spiser middag etter trening. Da blir det litt sein middag (19.30-20-tida), men jeg har et mellommåltid istedenfor kveldsmat i 14-15-tida, slik at totalt kaloriregnskap blir riktig.

 

Problemet er bare at matlysten er enorm etter trening. Men jeg vil jo ikke ødelegge effekten av treninga med å spise for mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Ja, da blir det jo helt anderledes for deg enn for meg.

 

Hva med å lage en god kylling og pastasalat feks?

 

Haha - ikke mett av sushi, neppe mett av salat.... *klubbe*

 

Du trenger jo noe "tungt" og mettende du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre
Ja' date=' da blir det jo helt anderledes for deg enn for meg.

 

Hva med å lage en god kylling og pastasalat feks?

 

Haha - ikke mett av sushi, neppe mett av salat.... *klubbe*

 

Du trenger jo noe "tungt" og mettende du :)[/quote']

 

Ja, helst noe "tungt" og mettende, uten for mange kalorier...

 

Jeg skal prøve å trene før jobb i morgen, og se om det løser problemet, men det er ikke alle dager jeg har mulighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spise en skål suppe før du begynner på resten av middagen? Grønnsakssuppe kan du lage opp i svære porsjoner, er grei å fryse, er rask å varme opp og har bortimot ingen kcal. Om du ønsker en rask variant så har Toro sin ferdige grønnsakssuppe kun 12 kcal pr dl! (En porsjon regnes til 2,5 dl.)

 

Slik får du noe varmt i magen som fyller litt og du døyver det verste av sulten din. Og da smaker resten av måltidet dessuten mye bedre og du får mer ut av hver sushi-bit. Posesuppe kan jo fint piffes opp med noen biter kyllingkjøtt eller skinke eller du kan gå for noe ala tomat-, blomkål- eller linsesuppe. Lapskaus av frossen lapskausblanding er også en genial rett å fylle magen på. Begge deler er gode med flatbrød til og du vil nærmest få en vanlig middagsporsjon som forrett til under 100 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig å tenke på er å ikke spise for mye karbohydrater etter trening. da forbrenner kroppen de før de forbrenner kroppsfettet.. :) men proteiner som for eks kylling er bra og for meg ganske mettende.. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig å tenke på er å ikke spise for mye karbohydrater etter trening. da forbrenner kroppen de før de forbrenner kroppsfettet.. :) men proteiner som for eks kylling er bra og for meg ganske mettende.. lykke til :)

 

Takk for råd. Jeg er ikke så god på dette med karbohydrater og proteiner, og hva som skal spises når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...