Gå til innhold

Posemat og næringsinnhold?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er jo ganske så irriterende at Toro og sikkert andre har sluttet med å deklarere næringsinnholdet i posene sine. Fasikken! Greit at det står hvor mye en porsjon er osv, men hvis man bytter ut matvarene med noe magrere enn anvist på pakken blir det så vanskelig å regne ut! Er det noen som har funnet noen løsning på dette?

 

Eks.: I dag hadde vi Indisk gryte fra Toro til middag. På posen står det at vi skal bruke 1,5 dl matfløte som har over 200 kcal pr 100g. Vi brukte lett kokosmelk, som kun har 50 kcal pr 100g. I tillegg har vi jo i grønsaker og sånn, som gjør det vanskelig å veie maten for å finne ut av kcal. Hadde jeg bare visst hva hele posen inneholdt, annet enn at det er 89g i tørrvare, så hadde det vært enklere!

 

Dette gjelder jo mange flere matvarer, for oss som tyr til poser inni mellom. Eks. sauser, supper, gryterett osv.

 

Noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen løsning, men har irritert meg grønn over dette jeg også!

 

Har tenkt flere ganger å klage til Toro, men det har blitt med tanken. Men kanskje hvis mange nok klager så gir de ut fornuftige verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg gjør følgende:

- tar oppgitt antall kcal pr porsjon og ganger med antall porsjoner (det står på pakken hvor mange porsjoner det er)

- trekker fra kaloriinnholdet for de varene jeg ikke tilsetter (ost, melk, osv)

- legger til kaloriinnholdet for de varene jeg tilsetter (skummet melk, lettost, lettrømme...)

- da har jeg totalt kaloriinnhold for hele retten

- deler på antall porsjoner

- forsyner meg selv med 1 porsjon

 

Det siste punktet er enkelt hvis det er lasagne el.l, og litt vanskeligere hvis det er gryte...

 

 

Og JAAA!! Det er UTROLIG irriterende at de har sluttet å oppgi innhold pr 100 g! Helt enig med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til Toro om dette, og fått svar at de tar det til etteretning. Men jeg regner ikke med de bytter ut all embalasje på posemat med det første... Men de kunne jo i alle fall lagt det ut på internett?

 

Kanskje om flere skriver mail, så skjer det noe?? Burde jo ikke være så vanskelig å legge det ut på nett.

 

Enda en utfordring:

Om man har i MASSE grønsaker i retten blir det vanskelig å veie maten for å vite hvor mye man tar.... :-/ For da veier jo maten mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...