Gå til innhold

Oppskriftene og kcal-innhold


Gjest sunn89

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hva de mener med en porsjon på oppskriftene her på grete roede? Når det står kcal-innhold i en porsjon, er en porsjon det samme som det man skal lage for en person? Eller er det beregnet når man lager oppskriftene at det sjkal være 1-2 porsjoner per person? :D Siden porsjon og person ikke går for det samme.. Men man skal vel ikek spise mer enn en porsjon heller. Håper noen kan svare på mitt dumme spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet porsjoner kommer an på hvilken meny du går på. For meny 2 (som såvidt jeg har skjønt er den vanligste), skal du spise 1,5 porsjoner til middag.

 

Hvor mange porsjoner en person skal spise vil jo avhenge av kjønn, vekt etc. En litt lubben kvinne trenger jo å spise mindre enn en svært overvektig mann, feks.

 

Hvis du er usikker på hvilken meny du skal følge, kan du sjekke her:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som anci sier, så er det forskjell på hvor mange porsjoner man skal spise, avhengig av vekt, aktivitetsnivå og alder. Oppskriftene er som regel 4 porsjoner, så en fjerdedel er en porsjon. Dersom du skal ha 500 kcal til middag, spiser du så mange fjerdeler av totaloppskriften, som du trenger for å få 500 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...