Gå til innhold

Klarer ikke å spise 1600cal


Gjest nadine26

Anbefalte innlegg

Gjest nadine26

Jeg gjør alt riktig spiser den mengden som står i kursboka men jeg spiser aldri 1600cal i løpet av en dag.Kan det påvirke vekta?Altså at jeg ikke går ned?I går havnet jeg på 1415cal,i dag 1457cal.Kan jeg spise en ekstra brødskive/frukt for å fylle de kaloriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Har inntrykk av at mange som ikke går ned ikke spiser nok, enten fordi de synes at det blir for mye mat eller fordi de ikke spiser ekstra hvis de trener mye.

 

Spis en ekstra skive med pålegg, spis noen nøtter, mer pålegg eller mer kaloritett pålegg.

 

Lykke til fra en som ikke har problemer med å spise 1600 kcal per dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nadine26
Har inntrykk av at mange som ikke går ned ikke spiser nok' date=' enten fordi de synes at det blir for mye mat eller fordi de ikke spiser ekstra hvis de trener mye.

 

Spis en ekstra skive med pålegg, spis noen nøtter, mer pålegg eller mer kaloritett pålegg.

 

Lykke til fra en som ikke har problemer med å spise 1600 kcal per dag :([/quote']

 

Tusen takk for svar.Skal prøve på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *sebbismamma*

Jeg har slitt med akkurat det samme som deg og etter enstund stoppe vekta opp nettopp pga det.

For meg hjalp det å kutte ut alle de lett produktene. Alt er så fokusert på lett her og lett der.

Jeg begynte å spise en vanlig yoghurt om dagen og ikke de sams yoghurtene jeg spiste, også byttet jeg til vanlig servelat istedefor lett servelat. Det hjalp mye hos meg. Eller ta et tynt lag med plantemargarin på skiva-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,er ny her i denne klubben,men i går fikk jeg opp øyene.æ spise jo forlite!!!!!!fant ut at æ lå på 1200cal ca.vekta står jo stille.men jeg sliter med dårlig samvittighet når jeg spiser,føle at æ legg på mæ bare æ ser på mat.hva skal jeg gjøre?vil gjerne ha svar på hvordan jeg skal forandre min måte å tenke på,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest nadine26

Nå er det mye bedre.Kommer opp i ca 1540cal om dagen og det er jo bra.Har begynt å spise avocado på brødskive,spiser ikke bare de magre varianter av pålegg lenger.Også drikker jeg ekstra lettmelk istedet for skummet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Melona

Jeg er ny her i vektklubben og reagerte da jeg så dette innlegget. Jeg gikk GR-kurs for 5 år siden og da skulle vi spise mellom 1150 og 1300 kalorier om dagen, helst rundt 1200. Er det kommet nye regler nå? Er det meningen at vi skal spise 1600 kalorier om dagen? Det er jo fryktelig mye :) Jeg ligger på 1100-1200 om dagen og tror ikke jeg klarer å gå ned i vekt hvis jeg spiser mer.

 

Forvirret,

Melona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg og tenkt litt på.For før gikk man jo ned på det også,og nå er det mange som får beskjed om å spise mer hvis vekta stopper opp.Jeg gikk i hvertfall ikke ned på mer mat den gangen jeg gikk kurs.Men jeg var vel også sånn at jeg skulle ha raske resulteter så jeg spiste ikke mer enn jeg måtte for å gå ned raskest mulig.Men det har blitt nye regler ja.Man skal regne ut hvor mye mat man behøver ut ifra en formel(den ligger flere steder her på forumet-bare søk på formel.)Man går litt saktere ned,men det skal hjelpe en å holde vekta lettere etterpå og lettere å stabilisere.Også er det jo godt med mye sunn mat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jeg husker den gangen min mor gikk på GR og levde på 1250 kalorier pr dag. Grøss!

 

Hun var sulten, hun var sur, hun brukte masse tid på å lage mat (husker noe majonesstyr som var forferdelige greier og skulle brukes til alt) og hun ble trøtt og sliten.

 

Men hun gikk ned i vekt, da.

 

Og så gikk hun rett opp igjen etterpå. Det gikk jo ikke an å leve på den måten der lenge, og jeg tror de første årene med GR var mindre fokusert på varig livsstilsendring enn det er nå.

 

Jeg liker det bedre nå.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Hei! Takk til dere som har svart på mitt innlegg. Nå har jeg funnet formelen og regnet ut mitt energiforbruk, og ganske riktig, jeg skal ligge på 1600 kcal om dagen! Det vet jeg ikke om jeg klarer å spise :). Jeg syns jeg spiser myyyye når jeg spiser over 1400, da er jeg stappmett 4 ganger om dagen! Hmmmmmm..... Men.......det er jo godt med mat, da :) så jeg får prøve meg på ei ekstra brødskive :)

 

Melona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg gjør alt riktig spiser den mengden som står i kursboka men jeg spiser aldri 1600cal i løpet av en dag.Kan det påvirke vekta?Altså at jeg ikke går ned?I går havnet jeg på 1415cal' date='i dag 1457cal.Kan jeg spise en ekstra brødskive/frukt for å fylle de kaloriene?[/quote']

Da jeg gikk GR kurs hadde jeg akkuratt samme problem, og jeg gikk lite ned. Da fikk jeg beskjed om å fylle opp med ja mat, slik at jeg nådde målet på 1600kcal. I ytterste nødfall måtte jeg ty til litt "av og til mat". Jeg synes fortsatt det er vanskelig å nå de 1600 kcal. Men jeg er flinkere nå enn før. I sommer sesongen er melon en fin hjelp har jeg funnet ut. Eller så vet jeg at noen spiser en avocado for å nå kcal. inntaket for en dag.

Bare fortsett, så skal du se det gir uttelling over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Tigerreka
Jeg husker den gangen min mor gikk på GR og levde på 1250 kalorier pr dag. Grøss!

 

Hun var sulten' date=' hun var sur, hun brukte masse tid på å lage mat (husker noe majonesstyr som var forferdelige greier og skulle brukes til alt) og hun ble trøtt og sliten.

 

Men hun gikk ned i vekt, da.

 

Og så gikk hun rett opp igjen etterpå. Det gikk jo ikke an å leve på den måten der lenge, og jeg tror de første årene med GR var mindre fokusert på varig livsstilsendring enn det er nå.

 

Jeg liker det bedre nå.

 

;)[/quote']

 

 

Jeg har også vært der, for 3 år siden. Mellom 1100-1200 om dagen skulle jeg ha. Verste jeg har vært med på. Jeg sprakk halvveis i kurset. Snakk om å kaste bort penger :) hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en oppsummering av dagens inntakt. Startet med frokost kl 0730, lunsj kl 1100 og mellommåltid kl 1430. Melkrasjon og 2 fruktrasjoner har jeg også spist. Sum hittil i dag er 958 kcal.

 

Jeg skal spise etter meny 3, 1900 kcal og har funnet ut at jeg må spise mye tidlig på dagen for å unngå at det blir for lite kcal totalt på dagen. Min middag skal ligge på ca 500 kcal og allikevel har jeg 400 kcal igjen for å fylle dagsrasjonen. :)

 

En liten utfordring for meg er at de siste kcal ikke blir brukt til usunn mat. I mitt hodet er det ikke helt "ryddet opp" i forhold til hva som er sunn og ikke sunn mat ennå.

 

Hvis jeg spiser noe som jeg i utgangspunktet tror jeg ikke skal spise kan det utløse "overspising" og vips er jeg over mine tilmålte 1900 kcal. Håper dette blir bedre etter noen uker når jeg ser at opplegget med mye MAT og passe trim fungerer på kroppen min. ;)

 

Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Cathriiiine

Jeg fikk beskjed på kurset om å spise så mye som 2200 kcal daglig, altså meny nr 4. Svigermor fikk sjokk da hun hørte det, hun fikk beskjed om å spise maks 1100 kcal på kurset hun gikk på for mange år siden. Så tidene har forandret seg ja. Jeg skal ned så mye som 60 kg totalt, så det har nok litt med det å gjøre. En stor kropp trenger jo mer mat enn en liten, holdt jeg på å si.

 

Tror også, som noen her oppe sa, at det fokuseres mer på livstilsendring nå enn før, før gikk det kun i slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...