Gå til innhold

hva skal jeg servere?


Gjest schnuppers

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers

Får besøk av et vennepar til fredag.. spise litt, kose oss litt og spille spill eller noe sånt noe..

 

Skal servere noe enkelt, vanligvis ville jeg ha lagt fingermat eller Tapas eller ostebord eller noe sånt noe.. Noen som har noen forslag på enkle småretter jeg kan servere som er godt for de kritiske ganene.. (er du på noe sånt nå igjen?) og som er sunt for meg..

 

Har tenkt også å skjære opp litt grønnsaker med dipp som et alternativ til det "ekle", fetende potetgullet de absolutt skal "trykke trynene i" :-)

 

Forslag mottas med smilende takk.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid en utfordring, det der.

 

Jeg ville servert tapas, jeg. Da kan du forsyne deg med det du vil, uten noen kommentarer, og vennene dine kan dytte det de vil.

 

Alternativer til tapas kan være:

 

Lag små kjøttboller av karbonadedeig krydret med tacokrydder eller gresk krydderblanding

Skjær mørbrand i tynne skiver og mariner i soya-saus, honning, hvitløk, chili, ingefær (helst natten over)

Mariner reker i sweet chili sause, hvitløk, lime - fres dem litt i stekepannen med litt olje, strø over salt.

Steke slottspoteter i ovnen med litt olje (fint hvis du har spruteflaske, da blir det ikke så mye olje) timian, hvitløk og salt

Og selvfølgelig,- masse gode oppskårne grønnsaker

 

Til dippsauser kan du lage tzatziki av yoghurt naturell. Du kan bruke rømmekolle i stedenfor rømme til dipp (jeg er sikker på at ingen merker noen forskjell hvis du ikke sier noe!)

 

En annen god dip er 1 berger rømmekolle og 1/2 lime.

 

LYKKE TIL :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cocaholicker

Hei

Har ikke regnet på kaloriene, men du kan ptøve dette:

2 fajitaslefser, finhakk tomat, rødløk og jalapenos (vær forsiktig med mengden jalap.) smør blandingen over ene lefsen strø på tynt lag med lettere hvitost og legg den andre lefsen over. Pakk inn i aluminiums folie og varm i ovnen til osten har smeltet. Sett frem kesam til å dempe styrken. Skjer den i små "pizza stykker" og server. Noe du ikke spiser for mye av og det smaker mye bedre enn chips.

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...