Gå til innhold

Mozell light


Gjest lille my

Anbefalte innlegg

Gjest lille my

Nå har jeg levd lenge i den villfarelsen at light-brus er light-brus, og nytt min Mozell light med passe god samvittighet. Det er dessuten den eneste light-brusen som min bedre halvdel også kan finne på å drikke - så da slipper vi å kjøpe to typer :D

 

MEN nå har jeg funnet ut at det er en del kalorier i Mozell light, ikke så ille som i cola, men likevel :) Er det noen som vet hvorfor? Er det et annet søtningsmiddel? Drikker ikke så mye brus at det egentlig gjør så mye, men vil jo gjerne holde meg til de letteste alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Jeg vet ikke hvorfor det er flere kalorier i den brusen. Men har du prøvd Fun Light Ice Tea peach? Jeg drikker litt av den etter at jeg nå har kuttet helt ut lettbrus. Faktisk ganske god, og jeg tror det er 1 kcal pr dl. Et veldig bra alternativ til lettbrus! :)

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt av det samme både i Solo, Mozell og de andre frukt-light brusene.. Det er bare rafinert sukker som er kuttet ut, og dermed er det endel fruktsukker fra fruktsaften som bruke si brusen. I mozell er det jo endel druesaft/juice, og druer er en av de mest sukker-holdige fruktene vi har..

 

Det er dermed egentlig bare de kunstige smakene som er helt "light", slik som cola, eventuelt brus med annen syntetisk smakstilsetning, for eksempel Fanta Free. Der har de flere gode smaker, så kanskje du kan få innøvd noen flere smaker på kjøresten??

 

Her går det mest i vann, men det blir endel Pepsi Max/Fanta Free i helgene og i "tøffe" perioder!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Takk for tips! Skal prøve å lure i ham Fanta Free da :D

 

Har smakt den Isteen, og den er kjempegod, men jeg tenker mest på det som en "sommerdrikk", sikkert teit, men men... Snart er det sol nok til å drikke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...