Gå til innhold

Forslag til frokost


Gjest Copy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt ny her. Jeg går ikke på kurs, men prøver å følge mitt eget opplegg. Mitt store problem er at jeg ikke spiser nok og ikke regelmessig nok. Jeg er en sånn periodespiser :-) Grunnen ligger i litt latskap, mye stress med 3 små barn og sære smaksløker. Nå har jeg begynt med å konsentrere meg om frokosten. Prøver å ta en ting av gangen så det ikke blir for mye for meg. Til nå har jeg spist Quick & Easy havregrøt + et glass juice. Da er jeg oppe i riktig kaorimengde for frokosten, ca 300. Men jeg er redd for å bli lei den, så jeg trenger noe å variere med. Noe som er lettlaget, enkelt og godt. Noen som kan hjelpe meg med noen forslag? Yougurt liker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Havregrøt er et godt frokost alternativ. Et forslag er å lage grøten selv og variere med frø, korn, nøtter, tørket og fersk frukt osv...

Frokostblandinger er også kjapt og greit. Havre fras står nevnt i Grete Roedes produkt guide. Men min favoritt er Kellogs All bran (Best i test på Tv2 hjelper deg).

Og når du sier du har sære smaksløker er nok det fordi du ikke har "trent" dem. Smaksløkene blir bedøvet av for mye sukker og fett. Og da smaker alt annet litt lite, kjedelig og i noen tilfeller dårlig!

Prøv å ikke spise sukker og søtt noen dager, så knasker du i deg en fersk og god gulrot...og du vil da bli overrasket over den store smaken. :)

 

Lykke til !

 

:)Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Takk for svar :-) Skal prøve meg på litt forskjellige frokostblandinger. Havrefras spiste jeg når jeg var liten husker jeg og da var det godt. Weetabix og havregryn med melk har jeg på lista fra før. Skal prøve med litt rosiner og nøtter! God ide!

 

Når det gjelder smaksløkene mine så tror jeg ikke det kommer av fett og sukker for jeg har vært sånn siden jeg var liten. Feit mat orker jeg ikke bortsett fra feit ost. Jeg er den som spiser risengrynsgrøt som julemiddag og har gjort det i alle år. Sukker er jeg glad i , men for mye gjør meg kvalm. Så det er kun sjokolade jeg liker + sukker i te. Jeg har fått mine 10 kilo for mye pga 3 tette svangerskap, prevansjon og medisiner. Men problemet er at jeg ikke går de ned igjen. Jeg legger ikke på meg bortsett fra når jeg er gravid, har fått medisiner eller prøvd ny prevansjon med hormoner. Har fått beskjed om at det er fordi jeg spiser for uregelmessig og for lite at jeg ikke går ned. Kroppen er på sparebluss og suger da til seg alt den kan. Men når man er lite glad i mat er det vanskelig å prioritere mat i en hektisk hverdag. Så derfor må jeg finne mat som passer meg både i smak og tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige smoothies er godt (trenger ikke bruke yoghurt i de) se frukt.no for endel oppskrifter feks eller eksprimenter selv.

 

Ang smaksløker så har jeg også vært innmari sær fra jeg var liten. Så etterhvert som jeg spiser sunt og sambo oppmuntrer meg til å smake på litt (syns det er utrolig moro han skjønner du) så spiser jeg nå leverpostei igjen og digger det, makrell i tomat, peppermakrell, tunfisk sånn bare for å nevne noen eksempler...

Smakt en liten bit og en liten bit. Så ble det så godt atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Jeg har spist hjemmelaget havregrøt i 3 måneder! :eek: Og er fortsatt ikke lei! Det er deilig å tenkte på at jeg ikke behøver å lure på hva jeg skal ha til frokost.... For meg fungerer dette kjempebra. Og måltidet er klart på 3 minutter - ingen ulempe det heller.. :)

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...