Gå til innhold

Kyllinglår..


Gjest kiba

Anbefalte innlegg

Jeg og lurte på dette, men det står ingen plass. Sendte mail til opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt (kylling.no), men de sa at det er ikke regnet på det. Så du får nok bare spise skinnet også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillet kylling uten skinn: 162 kcal, 27.3 g protein, 0 g karbohydrat, 5.9 g fett.

Husk at dette gjelder for kyllingkjøttet da, husk at på en grillkylling er det mye bein også, som ikke skal regnes med! ;)

 

 

Kyllinglår naturell uten skinn (Prior): 1 stk (122 g): 158.6 kcal, 23.2g protein, 7.3g protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Tar opp denne tråden, da jeg føler at svaret fortsatt er ganske usikkert...

 

Jeg spiste kyllinglår fra Prior i dag, marinerte. Jeg stekte dem i ovnen og tok av alt skinn. Veide så låret, og veide det igjen når jeg hadde spist av kjøttet, for å finne utav hvor mye jeg hadde spist. Jeg la det inn som Stjernekylling - marinerte kyllinglår uten skinn. Det ble ca 233 kcal for 145 gram. Men hvis jeg regner ut det som Eriksen har skrevet om kylling naturell uten skinn, så får jeg kun 188 kcal på 145gram kyllinglår.

 

Jeg har søkt nettet for å finne utav dette, men ingen steder står det "kyllinglår uten skinn".... ARG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket i min gamle Grete Roede kursbok(for det gamle opplegget) og der står det kylling,lårkjøtt med skinn 175 kcal pr.100 gr.(11 gr.fett.)

Hvis det var det du lurte på,er litt trøtt.... ;)

Ser at det ble feil...som sagt er jeg trøtt.Men det står kylling stekt uten skinn og da må det være greit å bruke den,er det ikke?Den har 135 kcal.pr.100 gram,jeg har i hvertfall alltid brukt den.Det er 150 gr kjøtt på en halv grillet kylling som har 900 gr råvekt når den er ferdig stekt.Krydderet(ikke marinade på dem,gjelder også lår)sitter bare på skinnet.Ikke noe av fettet går over i kyllingen heller da disse grilles på spidd og fettet renner av.Jobber i ferskvare,derfor vet jeg dette.Håper du fikk noe ut av det,hvis ikke skjønte jeg nok ikke spm.ditt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...