Gå til innhold

Trenger mat tips


Gjest Majte

Anbefalte innlegg

Jeg og samboern min er helt elendige til å finne ut hva slags mat vi skal lage og det blir ofte noe veldig lett og fettete, om jeg ikke tar meg utrolig god tid til å lete på nettet og sånn, jeg er ei jente som elsker å lage mat, men vet aldri hva jeg skal lage som holder til to personer og som smaker godt ;) Noen som har noen tips til meg?

 

Jeg takker på forhånd for alle tips og svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at grønsakskuffen i kjøleskapet inneholder raust med paprika, løk, gulrøtter og tomater. Med et par egg, litt skinke, et frossent kyllingbryst eller lignende er du reddet.

 

Bondeomelett med paprika, løk og litt kokt skinke, med et par skiver tomat på toppen, og ei grovbrødskive under, er raskt og godt. Dere kan jo kaste oppi nesten hva som helst av rester for å variere (kokte poteter, reker, kjøtt.....) og krydre som dere vil.

 

Sett på en kjele ris. Kutt opp løk, paprika, gulrøtter og et kyllingbryst i strimler og wok det raskt sammen med hvitløk og ingefør og hell over en pose med woksaus, eller litt soyasaus, så har du herlig mat på halvtimen. Her er det også bare å fylle på med hva dere måtte ha av andre grønsaker og variere med kjøtt, reker, laks ......

 

Ellers er ofte Toro redningen her i huset. En pose med pulver, en liter vann, litt ekstra grønsaker, og kanskje litt fisk, reker, skinke, egg eller hva vi måtte ha som passer oppi, knekkebrød og stearinlys - voila - onsdagen ble en liten fest.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Det er veldig mange fine oppskrifter her på denne siden, både kompliserte og enkle, så jeg foreslår at du setter deg ned og går igjennom dem. Skriv ut, lag deg en fin kokebok - eller bruk den som du får på kurset du begynner på (jfr annen tråd her). Bon appetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hjalp masse på tankegangen min, og jeg er kresen av meg MEN jeg har bestemt meg for å prøve venne meg til mer grønnsaker og sånn i maten min nå som jeg skal gå ned i vekt, må man så må man, det jeg ikke får ned får jeg ikke ned, men takker for kjempebra tips og skal sjekke oppskriftene her og lage meg en kokebok, så man får en når man går kurs og ja, har meldt meg på nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...