Gå til innhold

Banan


Gjest blue78

Anbefalte innlegg

Skal jeg skrive inn banan ol på måltidet jeg spiser det eller på frukt?

Spiste en stor banen til frokost samt salat. Bananen i seg selv var på 180 kal. Jeg som følger meny 2 skal ha ca 220 kal til frokost. Da kan jeg ikke spise mer enn en banan da eller?

Det vil jo også ta opp hele fruktrasjonen min hvis jeg spiser en banan.

Litt forvirra ja..............

Jeg drikker ikke melk eller bruker melkeprodukter kan jeg da bruke den rasjonen på noe annet ;)

Vet jeg kommer med mye spm men den som ikke spørr får ikke vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg skrive inn banan ol på måltidet jeg spiser det eller på frukt?

Spiste en stor banen til frokost samt salat. Bananen i seg selv var på 180 kal. Jeg som følger meny 2 skal ha ca 220 kal til frokost. Da kan jeg ikke spise mer enn en banan da eller?

Det vil jo også ta opp hele fruktrasjonen min hvis jeg spiser en banan.

Litt forvirra ja..............

Jeg drikker ikke melk eller bruker melkeprodukter kan jeg da bruke den rasjonen på noe annet ;)

Vet jeg kommer med mye spm men den som ikke spørr får ikke vite

 

Banan går på fruktrasjon, altså telles ikke med på de 220 kcal til frokost. Du kan ikke ta frukt istedenfor melk til melkerasjonen. Melkeprodukter må du ha får å få i deg nok kalsium. Kan du ikke spise yoghurt istedenfor melk? Ellen vanilje kesam, veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skulle gjerne spist yoghurt eller kesam i stede men det er laget av melk så jeg kan ikke spise det. Alt som er laget av melk eller har melk i seg kan ikke jeg spise. Jeg er allergisk for melk så jeg må finne andre steder å få i meg kalsium.

Jeg var vel ikke helt klar i min forklaring og beklager det

Takk for svar og tar gjerne i mot fler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å starte en ny tråd om melkeallergi, det er sikkert noen som har råd. Du kan også spørre ernæringsfysiologen i neste nettmøte. Men sånn rent bondevettmessig høres ikke banan ut som noen dum erstatning ved siden av kalsiumtabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...