Gå til innhold

hvitløksbrød?


Gjest Micca

Anbefalte innlegg

Mye kalorier og mye raske karbohydrater som gjør deg mer sugen. Smøret som er på de er ikke så sunt det heller.

Varierer litt fra de forskjellige merkene så se på posen i butikken.

 

Ser at danske hatting har hvitløksbaguetter med 60% mindre fett (som selvfølgelig ikke finnes i Norge) så at det er mye fett i de er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tizure

Lag selv :)

 

Bruk gjerne grove små rundstykker, bland litt smør med hakket hvitløk. Skjær snitt i rundstykkene og legg hvitløkssmør i dem. Sett i ovnen til smøret er smeltet.

 

På denne måten har du fullstendig kontroll på kaloriinnholdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine

Over 500 kcal i EN hvitløksbaguett? Herlighet det var mye. De smaker liksom ikke lenger såå godt når man vet hvor mange runder rundt Mosvannet man må løpe for å få det av igjen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg der Cathrine! hehe, men det er sabla godt da!! en kan nok unne seg litt inni mellom. det er viktig å kose seg også! man må leve mens man kan! (sier hun som ikke går ned ett gram... hehe)

 

Forresten, er du fra Stavanger? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 500 kcal i EN hvitløksbaguett? Herlighet det var mye. De smaker liksom ikke lenger såå godt når man vet hvor mange runder rundt Mosvannet man må løpe for å få det av igjen hehe.

 

Jeg bruker ofte hvitløksbaguett når vi har f.eks suppe til middag, og da klarer jeg meg fint med en halv! Da snakker jeg altså om de ganske lange baguettene, og som tilbehør er jo de ment for to.

 

Men husk at det finnes såkalte "minibaguetter" med hvitløk også, der 1 stk veier 50 gram. Da kan man jo unne seg flere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hvitløksbaguette uten smør. Kjøper halvstekt baguette og sprayer litt olje over, masse hvitløk og litt havsalt. Får masse kommentarer på dem, og de blir sprøe og fine.

 

Når blir jo baguette kaloriene de samme (100 gr = 254 kcal), men vi "sparer" veldig mye på å kutte smøret.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før jeg så spørsmålet ditt, sorry! Deler baguetten på langs. Presser og smører litt utover (oppå). Er veldig glad i hvitløk, jeg da, men du kan jo ta på så mye/lite du vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...