Gå til innhold

Hjelp meg, trenger middagstips


Gjest Majte

Anbefalte innlegg

Søren og, jeg har prøvd å lete meg ihjel på GR sine nettsider etter oppskrifter til å lage til middag i dag, men det er alltid et par ting som jeg ikke har som er i oppskriften (også er jeg så kresen :D ) så jeg blir nesten deppa av å sitte her og ikke ane hva jeg skal lage forno til middag til meg og samboern min..

 

Noen som har noen tips til meg? Skulle spist for en time siden..

 

Unnskyld hvis dette ble veldig negativt altså, bare trenger litt hjelp nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Lag sunne middager,men bruk av de grønnsakene og det du ellers liker.det går nok for det samme.

 

hvis jeg ikke liker noe i en oppskrift så pleier jeg å bytte det ut med noe annet.,-)

 

pølsegrateng er godt,pizza,calzone,tomatsuppe,....

 

Jeg synes nå at du skal lage det du har lyst ..liker du wok?? bland det sammen med svinekjøtt i strimler det er kjempegodt og sundt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske kresen selv.. så da går det ofte i det samme...

 

her er noe av det jeg pleier å spise, som er magert, godt og dessuten billig. kanskje det faller i smak:)

 

kyllingbiter(av kyllingfilét) i søt/sur saus m/ris.

 

Strimlet svinekjøtt (krydret med masse piffi), brokkoli og pasta. (kan ha pastasaus til, men er veldig godt uten også, dessuten sunnere).

 

Nudler (1 1/2 pakke er normal middagsporsjon)

 

Taco (kan spise 5 taco for å få en middagsporsjon)

 

Kyllingwraps

 

Grøt (ikke fullt så magert, men billig og tillat) :D

 

Komler/Raspeballer/Komper (alt ettersom hvor du kommer fra :D ) (tar litt tid for kroppen å fordøye, men fullt lovlig)

 

Pastasalat m/egg, skinke/kylling o.l.

 

ja det var det jeg kom på sånn i farten.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som vet om hvordan det er å spise grandiosa?? Den er dypt savnet :rolleyes: spesielt på fredager da vi alltid bare har brukt å slenge en pizza i ovnen.

Synes også dette med middag er vanskelig. Sliter med å finne på ting. Men jeg har funnet ut at fiskekaker er en fin ting, med potet og litt saus og grønnsaker. Så kan man også spise pølser med mindre fett og potetmos. Slike pulverposer man får kjøpt overalt.

Fjordland sine ferdig retter er jo veldig greie når man skal spise alene, men når jeg må lage mat til min samboer også blir det nok litt for dyrt å kjøpe to.

 

Hva annet lettvint er det der ute å spise? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove1963

Jeg lager middags meny for en hel maaned av gangen. Da vet jeg hva jeg skal ha hver dag og handler inn i forhold til det. Paa den maaten mangler du aldri ingredienser og slippe aa slite med aa tenke paa hva du skal ha hver dag.

 

Du kan ogsaa lage meny for en uke av gangen. Vi er bare to personer og jeg lager saa mye at jeg kan fryse ned rester og ha kjempelett middag en annen gang.

 

Bruk Grete Roede boka som utgangspunkt eller andre gode og magre oppskrifter du maate ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Vi bruker aldri oppskrifter til hverdagsmat - lager med det vi har. Bakt fisk (200°C i ovn i ildfast form smurt med olivenolje - 5 min (tynne flyndre fileter) 10-15 minutter (torske fileter) - 20-25 min (tykke laks eller tunfisk fileter) er veldig populært hos liten og stor. De voksne baker ofte med krydder, urter og sitron, til barna alt etter smak og ønsker. Vi serverer med fersk mais, dampet brokkoli, blomkål, sukkererter i belger, gulrøtter, asparges - minst halve fatet fylt av grønnsaker. Vi har alltid salat i egne boller i tillegg, men kutter opp ingrediensene og serverer i små boller slik at alle blander sin salat og velger dressing (vi har ferdige med lite kalorier). Eller vi steker fisk, reker, kamskjell, blekksprut eller kyllingfileter eller annet magert kjøtt i stor stekepanne i olivenolje, gjerne med surrete grønnsaker (kirsebærtomater, sopp, hvitløk, paprika mmer). Vi serverer småpoteter (raske å koke), ris eller fersk pasta til. Av of til har vi taco, men uten rømme, med lettost og vi bruker mager karbonadedeig og serverer mye salat/tomater/sopp/paprika og salsa i alle varianter fra mild til superhot. Gjerne taco formet som boller og ikke skjell som du kan fyllle mye salat i.

 

Vi har alltid store mengder salatingredienser og grønnsaker, frosset fersk pasta og og frosne tigerreker, blekksprut, fiskefileter og kyllingfileter klar slik at vi ikke trenger å kjøpe fersk middagsmat i butikken hver dag.

 

Vi bruker lite sauser - er ikke glad i annet enn sjysauser.

 

Vi setter hele familien i sving (2 voksne og tre barn) med å vaske grønnsaker og kutte opp og lage klar fisk i formene slik at forberedelsene går veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bibine

Sunt, lettlaget og godt

 

1 pakke karbonadedeig

1 rød og en grønn paprika (delt i små biter)

2 bokser bønner i tomatsaus

chili (pulver eller en toppet ts av chili på glass)

2 kløfter hvitløk

 

Stek karbonadedeigen. Bland karbonaden og de andre ingrediensene i en gryte og varm opp. Bon appetit. Selv bruker jeg en skive grovt brød til.

 

Tips: Dette er veldig fin turmat å ta med og varme opp på primus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...