Gå til innhold

Mandags-mamma-veiere 15. mai


Gjest nixen

Anbefalte innlegg

Uke 2:

 

Ned 200 gram denne uken....og vekten står på 75,4. Ikke mye å skryte av akkurat! Lillegutt er 3 uker i dag, og jeg må si jeg trodde jeg skulle rase ned i begynnelsen. Nå er det kun 3,8 kg igjen til vekt før graviditet, kanskje kroppen holder godt på disse? Ca 10 kg igjen til idealvekten min.

 

Februarmamsen (og andre); hvor mange kalorier spiser du daglig? Jeg ligger mellom 2200 og 2400, og spiser masse fiber, nøtter, fet fisk, frukt og grønt. Og drikker liter på liter med vann, er utrolig tørst om dagen!

 

 

God 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Februarmamsen

Ja, har med hensikt ikke lagt inn veietråd denne uka, for snuppelupp ble døpt på søndag.... og dermed ble det "litt" skeis med hele uken før faktisk... Kakebaking og lettvindte middager under forberedelsene til dåpsfesten ødelegger litt.

 

I tillegg har jeg hatt besøk fra fredag til mandag av familie og av alle ting ble ene hjulet på vogna punktert! Har vært så som så med turgåing da ja.. Meeeen jeg skal igang igjen NU -på 17.mai av alle ting -ikke spist en is engang (frister ikke aller mest i dette været)! Ut å gå/jogge meg en tur i kveld tenker jeg -prøve å ta igjen det tapte, hehe.. Er jo bare to uker til jeg skal ha nådd mitt første mål, så her må det skje noe.

 

Nå skal jeg hente inn noen middagstips og skrive handleliste til i morgen.

Ha en fortsatt god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Februarmamsen

Angående antall kalorier: Ligger omtrent på det samme som deg sånn gjennomsnittlig.

Er vel meninga at jeg skal ligge på mer siden jeg ammer, men jeg har kun registrert det jeg har spist. Har ikke lagt opp noen plan for hva jeg skal spise og når, for så å regne ut hva kaloriene blir på før jeg spiser det... hvis du skjønner!

 

Sluttet å registrere etter en stund da, fordi jeg etterhvert fant ut hva som hadde lavt kalori-innhold og hva som hadde mye. Nå spiser jeg som oftest det samme til frokost og lunsj og mellommåltid. Har generelt dårlig matlyst på formiddägen. Utfordringene er middagene. Er veldig glad i varmmat, spesielt sauser og slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåp!

 

Ja, det er middager og samt sen kveld som er utfordringen for meg også. Viktig å planlegge, og det har jeg ikke vært så flink til foreløpig. I tillegg har det blitt en del lettvint-middager fra butikken, men jeg har fått smådilla på sushi og det er i alle fall sunt!

 

I dag har det blitt både pølser, kaker og is, men i morgen blir det andre "boller"...

Lykke til videre i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest Solskinnsbolla

Tusen takk for svar, når du sier det så er jeg jo egentlig klar over fjordland, og det skal jeg nok prøve litt av framover! Jeg har bare fått så god erfaring med å lage maten selv fordi jeg synes porsjonene blir litt større da. Kan jo spise 225 gr kjøtt og 225 gr potet el. 150 gr. pasta/ris, mens i ferdigmiddagene er det mindre kjøtt og mer saus og tilbehør, kanskje. Men jo, ja, absolutt, helt klart! Jeg kommer til å prøve de framover! Er veldig greit når samboern ikke er hjemme for eksempel.

 

Så koselig at du har en på 6 måneder, har du flere eller er det første? Jeg har ei jente på 7 1/2 måned, første. Herlig tid, nå. Jeg også har ca 10 kg til som jeg skal ned. Gikk på kurs som jeg var ferdig med for et par uker siden, så nå er jeg "on my own". Da åt jeg 1900 kcal om dagen, nå ligger jeg på 1600 ++, ammer litt mindre nå så da får jeg justere matinntaket etter det.

 

Lykke til videre du også! Vi "tastes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en jente på 6 år også. Herlig tid nå, ja!

Jeg har egentlig kun vært flink de to siste ukene - men er mer motivert nå enn jeg var for noen måneder. Da virket det nemlig som jeg ikke gikk ned noe - samme hva jeg gjorde! Prøver meg på mellom 1600 og 1900 kcal per dag. Fullammer vel fortsatt, begynte med smaksprøver på grøt på lørdag.

 

Tusen takk for svar' date=' når du sier det så er jeg jo egentlig klar over fjordland, og det skal jeg nok prøve litt av framover! Jeg har bare fått så god erfaring med å lage maten selv fordi jeg synes porsjonene blir litt større da. Kan jo spise 225 gr kjøtt og 225 gr potet el. 150 gr. pasta/ris, mens i ferdigmiddagene er det mindre kjøtt og mer saus og tilbehør, kanskje. Men jo, ja, absolutt, helt klart! Jeg kommer til å prøve de framover! Er veldig greit når samboern ikke er hjemme for eksempel.

 

Så koselig at du har en på 6 måneder, har du flere eller er det første? Jeg har ei jente på 7 1/2 måned, første. Herlig tid, nå. Jeg også har ca 10 kg til som jeg skal ned. Gikk på kurs som jeg var ferdig med for et par uker siden, så nå er jeg "on my own". Da åt jeg 1900 kcal om dagen, nå ligger jeg på 1600 ++, ammer litt mindre nå så da får jeg justere matinntaket etter det.

 

Lykke til videre du også! Vi "tastes"![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...