Gå til innhold

Hvor mange kalorier pr måltid?


Gjest Clide

Anbefalte innlegg

Hvordan vet jeg hvor mange kalorier jeg kan innta pr dag og hvordan jeg skal fordele disse pr måltid? Jeg er visst veldig fersk på dette. Håper dere kan tilgi meg teit spm. Håper likevel du gidder å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Hvordan vet jeg hvor mange kalorier jeg kan innta pr dag og hvordan jeg skal fordele disse pr måltid? Jeg er visst veldig fersk på dette. Håper dere kan tilgi meg teit spm. Håper likevel du gidder å svare.

Dette fant jeg på ett inlegg her.

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

Minimum 5 måltider pr dag :rolleyes: Lykke til

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du burde regne ut formelen din, selv om det kanskje saa litt komplisert ut.

Regnestykket mitt ender opp i 2135 kcal, og for at jeg skal gaa ned i vekt maa jeg spise mindre enn dette. Hvor mye mindre man velger er opp til en selv, men tror de sier ikke mer enn 800 og ikke mindre enn 500. Er litt usikker.

 

Jeg ville, for meg selv, valgt aa ligge paa kanskje 1600 kcal om dagen.

De ville jeg fordeld ca slik:

 

Frokost - 200 kcal

MM - 150 kcal

Lunsj - 300 kcal

MM - 150 kcal

Middag - 500 kcal

MM - 150 kcal

Kveld - 150

 

Frokost - eks to skiver grovt b0rd med sunt og godt paalegg

MM - mager yoghurt + n0tter eller fukt

Lunsj - 2-3 skiver som frokost, eller eks kyllingsalat

Middag - mye gr0nsaker, rent kj0tt osv. Du regner ut kcal, men ikke for mye fett

Kvelds - knekkebr0d med magert paalegg eller yoghurt el lign

 

Haaper dette hjalp deg litt paa vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Frokost - eks to skiver grovt b0rd med sunt og godt paalegg

MM - mager yoghurt + n0tter eller fukt

Lunsj - 2-3 skiver som frokost' date=' eller eks kyllingsalat

Middag - mye gr0nsaker, rent kj0tt osv. Du regner ut kcal, men ikke for mye fett

Kvelds - knekkebr0d med magert paalegg eller yoghurt el lign

[/quote']

 

Dett tror jeg må være den beste oppskriften på dagens måltider jeg har sett.. har prøvd å lage en slik tabell for meg selv, men denne var mye bedre.. spiser du også mellommåltid før og etter lunsj? trodde nesten det bare var meg.. ah denne var bare helt genial :) 1000 takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...