Gå til innhold

Fullkornspasta


Gjest Marielle

Anbefalte innlegg

Gjest Marielle

Spiste AKA fullkornspasta (penne) til middag i dag. Unnet meg 166 gram og la dette inn under fullkornspasta. Fikk da opp 187 kalorier. På pakken ser jeg imidlertid at 100 g pasta kokt i vann inneholder 340 kalorier. Kan tallene her inne være så riv ruskende gale? Nå har dagens kaloribudsjett sprukket.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

Nei nå måtte jeg sjekke min egen pakke.... 100g TØRRE kokt i vann gir ca 340 kcal...... Jeg pleier bruke 40-50 g til min meny 2/3.... og altså; ikke 340 kcal så spis din fullkornpasta med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Å, takk! Det lettet mitt hjerte. På min står det: 100 g penne kokt i vann inneholder følgende.. Det står ingenting om tørr. Lett å misforstå, men skjønner at du har rett! :) Flotte greier. Skal feire det med litt rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har lenge vært skeptisk til fullkornspasta. har prøvd fedons pasta, og syntes ikke den var så god. Men etter å ha lest denne tråden, bestemte jeg meg for å prøve det, og jeg ble VELDIG positivt overrasket!

 

Jeg kan IKKE kjenne noe forskjell i smaken i forhold til vanlig pasta, og jeg som nesten grudde meg til første biten. ;) Vil anbefale alle å skifte til fullkornspasta, samme smak, men sunnere :) (og, selvfølelig, the down side, dyrere....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er leit at fullkornpasta er dyrere enn "vanlig", spesiell når man kan tenke seg å lage det til en stor familie.... det blir jo ellers mye arbeid når du skal koke noe annet til resten av familien. Det er jo bra for alle å spise fullkornprodukter....

Aira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan spise 125g av den det er vel 154kcal

 

på esken står det at i 100 gr. er det ca.327 kacl. i pastaen.

ikke lett å vite hvem vi skal stole på da. så jeg skriver alltid ned det som er høyest.for å ikke få for mye i meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I Sverige koster Fullkornspasta under halve av prisen i Norge. (Har hamstret litt.)Jeg har ikke spist annen pasta de siste 2 årene' date=' synes den er kjempe god, mye bedre enn vanlig. Anbefales på det sterkeste.

 

Lykke til alle sammen. ;)[/quote']

 

Takk for tipset! Det er herved notert på handlelisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...