Gå til innhold

Grilltips


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Grill er TOPP! Jeg bruker grillbriketter for de holder lengre på varmen. Når grillen er god og varm, legger jeg på poteter som er pakket i folie. Det blir som bakt potet.

 

Her i huset elsker vi grillet laks og scampi. Mariner i 1 dl soyasaus, 1 dl honning, 1 chili/hakket opp, 3 fedd hvitløk, evt. revet fersk ingefær. Bruk skinnfri laksefilet og skjær i passe stykker. Mariner laks og scampi helst over natten. Tre på grillspyd og grill ivei. (tips; la grillspyd laget av tre, trekke i vann i ca 15 min., så blir de ikke så fort brent).

 

Marinaden er også veldig god alt slags kjøtt og kylling.

 

Forvell grønnsaker (etter valg) og sjarlottenlauk, pakk deretter inn i folie sammen med krydderbuljong og legg litt på risten, eller ha salat til.

 

Jeg serverer med tzatziki laget av 1 stort beger yog. naturell (la det renne av seg f.eks. natten over i kaffefilter), 1/2 revet agurk, litt salt og pepper, 2 fedd hvitløk.

 

Trenger jeg si noe mer? Mmmmmmmmmmmm ................. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley

Hei, korsa! Mange gode tips! :)

 

Har du prøvd å lage tzatziki av den nye matyoghurten? Den er litt tjukkere enn vanlig yoghurt, og det er mye mer lettvint enn å bruke yoghurt naturell som er avrent. :)

 

Jeg tar ett beger matyoghurt, en revet agurk uten skall, MASSE hvitløk, litt salt og pepper. Mmmm, det er godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...