Gå til innhold

Lager meg ei lita dagbok her...


Gjest AndreaMamma

Anbefalte innlegg

Gjest Floodhest
Jammen er det litt tungt å begynne på igjen' date=' klarer ikkje helt å holde meg på 1600 kaloriar,men men tar gradvis nedtrapping.

 

Men Tombs up! Skal klare det!

 

Det SKAL gå fint.

 

Låg på 1800 kaloriar i går,over 1900 dagen før og over 2ooo dagen før det igjen....så det går no rette veien i matveien atte.

 

Vesla er sjuk, så det er amming døgnet rundt, derfor bør eg nok ha 1800-1900 kaloriar. Ser ut til at det sitter godt i stakkars jenta. 4 veka dette att ho hanglar. Legen ville ikkje gi pencelin heller so vi må sjå det ann. Ikkje frisk sjølv heller, er vel ikkje så lett å bli med null nattesøvn på 5 veka...

Blir ikkje tid til trimming heller. Går rundt som en zombie her.

 

Skal gå å legge meg når vesla skal ha luren sin.

 

Ha en strålande lett dag alle sammen![/quote']

 

Hei!

Kikket litt på dagboken din her inne. Du er kjempeflink! Har selv en gutt på 6 mnd som er syk. Han var syk først i 4 uker, så bra i en ukes tid. Så ble han jaggu meg syk igjen! Enda verre enn forrige gang..Hadde akkurat kommet meg i gang igjen på svett og blid, og så er det bom stopp..Har heller ikke sovet noe særlig de siste månedene. Hvis ikke det har vært sykdom så har det vært tenner..Fått 4 tenner nå! Det er faktisk ganske bra å klare å gå ned i vekt når man ikke får noe særlig med søvn, for det bidrar til at kroppen holder ekstra godt på fettet..Men ammingen bør jo hjelpe på da! Men i går fikk jeg trent en time på kvelden, og da ble humøret litt bedre igjen..Noen dager har ikke jeg fått i meg mer enn 1300-1400 kalorier, og da føler jeg at jeg har spist hele tiden! Er ikke 1900 kalorier mye selv om man ammer? Trodde ikke man forbrente mer enn ca 13-1400 for dagen med vanlig aktivitet. Før min første graviditet var jeg 56 kg (er ca 1,65 høy). Nå har jeg fått min tredje gutt, 9 år etter førstemann. Og jeg er 10 kg tyngre. Er nå ca 66 kg (i går viste vekten 65,2!). Jeg er fornøyd om jeg kommer ned i 60-62 kg. Man må vel bare innse at kiloene sniker seg på etter hver graviditet, og at man ikke kan veie det samme når man nærmer seg 30 som når man er 18! Selv om det hadde vært veldig gøy! : )

Gratulerer med giftermålet!

Ha en fin dag.

 

Hilsen Floodhest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Gjest AndreaMamma
Hei!

Kikket litt på dagboken din her inne. Du er kjempeflink! Har selv en gutt på 6 mnd som er syk. Han var syk først i 4 uker' date=' så bra i en ukes tid. Så ble han jaggu meg syk igjen! Enda verre enn forrige gang..Hadde akkurat kommet meg i gang igjen på svett og blid, og så er det bom stopp..Har heller ikke sovet noe særlig de siste månedene. Hvis ikke det har vært sykdom så har det vært tenner..Fått 4 tenner nå! Det er faktisk ganske bra å klare å gå ned i vekt når man ikke får noe særlig med søvn, for det bidrar til at kroppen holder ekstra godt på fettet..Men ammingen bør jo hjelpe på da! Men i går fikk jeg trent en time på kvelden, og da ble humøret litt bedre igjen..Noen dager har ikke jeg fått i meg mer enn 1300-1400 kalorier, og da føler jeg at jeg har spist hele tiden! Er ikke 1900 kalorier mye selv om man ammer? Trodde ikke man forbrente mer enn ca 13-1400 for dagen med vanlig aktivitet. Før min første graviditet var jeg 56 kg (er ca 1,65 høy). Nå har jeg fått min tredje gutt, 9 år etter førstemann. Og jeg er 10 kg tyngre. Er nå ca 66 kg (i går viste vekten 65,2!). Jeg er fornøyd om jeg kommer ned i 60-62 kg. Man må vel bare innse at kiloene sniker seg på etter hver graviditet, og at man ikke kan veie det samme når man nærmer seg 30 som når man er 18! Selv om det hadde vært veldig gøy! : )

Gratulerer med giftermålet!

Ha en fin dag.

 

Hilsen Floodhest[/quote']

 

Tusen takk for helsing!

so kjekt å få "svar" her inne. å høyre om andre i samme situasjon.

Skal vel egentlig ligge på 1600 kal. Er nom pga at eg veg meir enn deg. Begynte jo på 1900, pga amminga i tillegg, No er det blitt AMMING DAGEN LANG pga sjuklingen min her som ikkje vil ha anna...derfor er eg litt raus på kaloriane. Merkar eg er så svolten fortida, er nok pga nattevåke, null søvn og masse amming.

 

ja det er så stritt når dei små er sjuke, synes det har gått i ett, som du skriv,først tenner og mykje styr der, og så feber og drit!!!

 

Som deg,var eg super slank då eg fekk 1 mann som 21 åring,52 kg. Ti år etterpå er vekta 82,5 når eg blir gravid som 31 åring. Er til å grine av!!! Håper på betre tider no ja,berre det å vere 75 er jo himmelrike for meg no. Er så glad for denne vektklubben!!!!

 

7o er jo eit mål eg håper å nå om ikkje så altfor mange mnd, men har satt 72 som mål til jul sidan det er håpløst å få trimma no m sjuk kropp. slepp vist ikkje taket hjå meg helt..

 

ønske deg lykke til! Synes jo du er kjempe flink då! Stå på vidare. Og kikk gjerne innom her igjen.

 

Grattis med baby forresten! Og god bedring til babisen. Håper det går over snart.

og som du skriv, kroppen forandrer seg etter fødsel og med åra. Men vi får gjere vårt beste til å holde den vedlike.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

målte meg rundt midjen i dag, og eg blitt 4 cm større der på berre et par veker...

wræl det var et sjokk for eg følte plutselig at eg var blitt litt slankare der igjen. Midjen er absolutt der eg legg på meg først desverre...åååå korleis skal dette gå?

 

Måtte en tur oppå vekta og, den var 75,2 som på tirsdag. Jaja er jo berre 2 dagar sidan vegedagen min,må hugse det ja.

 

Skal på tur i dag og blir borte til søn. på hotel,korleis skal dette gå??????

All den gode hotel maten..sukk....må vere strek, ete frukt og salatar...og litt godis...Men berre litt, har bestemt meg for det.

 

Etter å ha vore hekta på pepsi max, har eg faktisk ikkje drukke det sidan helga. Er stolt! Faktisk går det greit å kutte det ut når eg først har bestemt meg.

No er det på vann vogna igjen. Men, har fått en stygg hang til nescafe m.sjokolade smak-71 kal pr kopp....Skikkelig irriterande, merker at det ikkje er særlig godt for huda heller med kaffe. Så når denne boksen er tom er det innkjøps stopp!!!

I hvertfall ikkje meir enn til helgekos, fre-søn kanskje?? Hehe..noko godis må en jo ha, og den kaffen kan jo være min helgekos??? Ja det synes eg er lurt-då er det opp og vedtatt!

 

Elles vilår so eg berre ønske alle ei god helg!

 

Eg er hakket betre, sånn at no kjenner eg meg klar til litt tur gåing igjen,det skal bli deilig å bevege litt på seg etter 4 veker med bihule/influensa. Snuppa derimot er potte tett og ikkje i form endå...Ber til gud etter betre tider for ho.

 

Goooood helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

i matveien....!

 

Å eg som hadde sånne gode foresett til vere flink i mat veien. urk!!!!

 

Skeia ut med hotell frukost så det holdt,egg og bacon og vafler til frukost!!!

Gir meg sjølv ris på ræven!!! Åt sikkert for 4 personar. Dumme meg! Elles vart det handla inn 2 pk chips, 2 stoooore sjokoladeplater som eg forsynte meg grovt av. pizza og taco til middag....jada var ikkje akkuratt beskjeden på den kanten heller.

 

Men men vi hadde det helt fantastisk på tur, ungane kosa seg, vesla her er frisk atte og ho var i storform, det samme var eg og storebror.Mannen har vore frisk lenge, så vi var alle i form!!! Bada om dagane, fekk svømt litt, deilig.

 

Her åøs regner det i dag, og det skal det vel gjere heile veka, men no er eg så frisk at fra i dag blir det ut på tur! Gleder meg vilt og uhemma.

 

Har nok ingen forutsetningar eller forhåpningar på vekt nedgang i måro etter helgas store sprekk desverre. Men men ny veke nye muligheter...

 

Til frukost no har eg ete 2 stk fiber knekkebrød med solsikke med brunost og vita go mager. Og en liten kopp kaffe...ikkje over 22o kal.

 

Flink jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

Raport lunch!

ikkje oversteget 220 kalorier!

 

2 stk fiberrik solsikke

1 fenalår

2 sneier kvitost

 

1 gals nektar på fruktkvoten

 

 

Happy!

 

No er vesla våken, skal gi ho lunch og så er det ut på tur i regnvær.

Skal og handle middag. Kylling salat. Nam nam.

Skal og kjøpe meir fiberrik solsikke-meget godt! herved anbefalt fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

snakk om heftig raportering. He he..

Kylling/skinke og pasta salat til middag, og holdt meg innen 400 kal.

 

 

No er det snart tid for kvelds, og eg har 300 kal til gode. Planlegger 2 stk fiberrik,med godt og sunt pålegg.

 

Jippi, har vert flink i dag!

 

Er motivert er motivert er motivert er motivert er motivert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

Fant denne metoden her på vektklubben,skal hjelpe å holde fokus på kroppen.

Skal prøve dette daglig!

 

ANKERET

 

Du kan bruke alt fra noen minutter til en halvtime på denne øvelsen. Jeg anbefaler minimum 5 minutter.

 

Sett deg godt til rette i stolen.

 

Vend så oppmerksomheten din bort fra omgivelsene, og innover i deg selv. Fokuser oppmerksomheten din på ryggraden din.

 

Slipp føttene i gulvet. Kjenn at fotsålene i gulvet, og at kroppen din har støtte.

 

La armene dine henge langs kroppen på utsiden av armlenene (dersom stolen har det), eller la hendene hvile i fanget.

 

Slipp skuldrene ned, og frigjør brystet ditt ved å løfte brystbenet ditt litt opp mot taket.

 

Slipp hele kroppen, og kjenn at kroppen din hviler mot stolen.

 

Du skal nå konsentrere deg om pusten din. Du skal ikke gjøre noe med pusten - bare observere den spontane pusten midt i kroppen. Når du kjenner at kroppen din puster inn følger du ryggraden din ved hjelp av oppmerksomheten din opp mot hodet, og når du kjenner at kroppen din puster ut følger du ryggraden din nedover mot føttene. Innimellom vil du oppdage at kroppen tar pauser. Da stopper du bare opp, og så når kroppen puster inn følger du på ny ryggraden opp mot hodet.

 

Dersom du etterhvert kjenner at oppmerksomheten din begynner å vandre, eller at det det dukker opp tanker i hodet er det helt normalt. Bare vend oppmerksomheten tilbake til pusten så raskt du oppdager at du har mistet fokuset på ryggraden.

 

I starten kan øvelsen oppleves som litt krevende å få til. Det er normalt å føle stress eller indre uro. Ikke gi deg da. Hold ut til roen senker seg!

 

Du kan også gjøre øvelsen liggende på ryggen når du ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

men som forventa etter langweekend med snop og altfor masse mat...

Hadde faktisk gått opp 400 g fra sist,so no er eg 75,6. Fy flate så tung har eg ikkje vore sidan i sommar en gang. Veit at maten etter helga viser så lenge som 3 dagar etterpå så håper at det er borte på torsdag feks. Trur eg skal ha en vegedag på torsdag eg for å sjå!

 

Heldigvis er det ikkje mange ete gilde på meg i år føre jul...Blir nok tøft i jula ja...

Vi skal til mine foreldre og der bugnar det av mat og godis...sukk....

 

Men men var kjempe flink i går og holdt meg fint innenfor dei anbefalte kalorimengdene pr måltid. Og har store intensjonar om det framover, så i grunn og bunn er eg optimistisk framover!!!

 

Leve optimismen, tross fælt tall på vekta i dag. !!!!!!

 

Ha en flott slankande dag alle sammen!!!!

 

Jepp, gløymte helt å ta med at eg hadde gått inn 2 cm i livet fra sist, så no mangler eg berre 2 cm til så er eg på det eg var då eg var på det slankaste i sommar.

Satsar på at i nesteveke så er eg nede i 74,6 som eg for det meste har låge på også.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at du var blitt noe hekta på nescafe m/sjokolade smak og at det er endel kcal i den.

Har derfor et lite tips til deg.... Coop gourmetkaffe med sjoko/vanilje eller Coop gourmetkaffe med Irish cream. Disse er kjempegode synes jeg, og såvidt jeg har funnet ut så har de ikke mere kcal enn vanlig kaffe. Det står ihvertfall ikke noe på dem. Kun at det er ren, vasket Arabica kaffe.

 

Prøv begge eller en av dem. For å late litt som om det er kaffe latte, kan du varme skummet melk som du pisker opp slik at den blir steamet-aktig. Det er godt altså... og heller ikke veldig mye kcal. Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma
Leste at du var blitt noe hekta på nescafe m/sjokolade smak og at det er endel kcal i den.

Har derfor et lite tips til deg.... Coop gourmetkaffe med sjoko/vanilje eller Coop gourmetkaffe med Irish cream. Disse er kjempegode synes jeg' date=' og såvidt jeg har funnet ut så har de ikke mere kcal enn vanlig kaffe. Det står ihvertfall ikke noe på dem. Kun at det er ren, vasket Arabica kaffe.

 

Prøv begge eller en av dem. For å late litt som om det er kaffe latte, kan du varme skummet melk som du pisker opp slik at den blir steamet-aktig. Det er godt altså... og heller ikke veldig mye kcal. Kos deg![/quote']

 

 

Det skal eg jammen meg prøve. Ja, det er jo 71 kal.pr kopp i den kaffen til nescafe m/sj. og vist det finnes en uten kal.som er like god er det jo ikkje tvil om kva eg velge!!!!!

Skal luske litt rundt på butikken i dag!

Men du, smaker det mest vanlig strek kaffe, eller mest sjoko/vanilje eller irish cream?

Eg klarer nemlig ikkje dei som smaker mest kaffe nemlig, blir for sterkt for meg. Er nemlig ikkje så lenge eg har drukke kaffe...eller jo de er jo blitt snart 2 år, men kun caffe mocca på caffe bar, eller en latte tilnøden.....

Huff, egentlig prøver eg jo å slutte, men må jo ha litt kos oppi det heile!!!

 

Og i en mocca på kaffe bra er det over 400 kal, dvs en heil må eriddagsrasjon med kalorier, så det er ihvertfall ikkje bra. Då er det betre at eg tar en kaffe heime med MYKJE mindre kal....

 

Men må prøve ut tips, så tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

Vog meg i dag for å sjå om helge kaloriane er borte, og i dag viser vekta 74,9 så det er jo litt betre enn io går då den viste 75,6!!!

 

Så då blir onsdag min nye vegedag, så eg slepp dei helgekaloriane...hehe...men har ingen store utskeielse planane då framover så kanskje det er ett fett???..

jaja onsdag det blir!

Hehe såg nettopp at eg hadde torsdag som tiltenkt dag over her hehe..sånn er det når en ikkje klarer å vente gitt. hopper vel på vekta i måro tidlig og berre for å sjå, sjølv om eg veit at en ikkje skal vege seg meir enn 1 gang i veka...flau...

 

 

 

Dagens tips

 

Ryvita knekkebrød- 1 stk gir 34 kal.

og Fiberrik solsikke- gir 36 trur eg det var...

 

 

kjempegode som erstatning for brødet!!! Nam nam,,,føler med så lette etter å ha ete dei!!! Gir en sunn og god følelse.

Har og kjøpt en ost,smøreost,dessertost egentlig med kirsebær creame cherie med kirsebær smak!!!

ikkje så kal.fattig men nydelig på knekkebrøda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

Jammen manna eg meg opp etter et par mnd uten sykling. Det var litt tungt,men det gjekk greit,men det vart berre 9 km. Får auke gradvis. Gjekk først en 30 min tur i øs pøs regnvær!!!! Vått og fælt, men deilig følelse no!!!

 

Har hatt besøk i dag åt 1 rundstykke og hadde en kaffe. ingen store utskeielser. Men det vart kylling taco til middag...åt som en gal....middagen er vansklig altså. Må begynne å lage mindre mengde. Hatt mykje wok, og det er alltid for masse mat....som eg då eender med å tylle i meg...wræl...er jo masse sunn mat, men porsjonane blir for store!

 

I måro og lørdag kjem ei venninde, tenkte eg skulle prøve gr si sjokoladekake med lime for anledningen! Vi får sjå. Snopesuget er egentlig ikkje så ille, det har vore til å leve med faktisk og det er deilig.

 

Ha en strålande kveld.

 

I måro skal mannen lage pizza til kvelds når venninda mi kjem, og en god salat. Skal prøve å styre unna pizzaen og ete kun salat.....Mulig eg må ha 1 stk då...hehe men det skal vere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

når kaffe suget tar meg....

Noen sunne tips:

 

 

Be om å få lettmelk i stedet for helmelk i kaffen

 

Magre melketyper gir enda fastere og finere skum enn helmelk, spesielt hvis melken piskes før den varmes opp

 

Bruk kunstig søtningsstoff eller kanel som smakstilsetning, i stedet for helmelk og sukker

 

Drikk vann ved siden av kaffen

 

Husk at smakssiruper kan inneholde mange kalorier

 

Ha i bakhodet at kalde kaffedrikker ofte er ferdig søtet

 

 

Vanlige kaffedrikker:

 

Espresso:

Kaffe som lages under høyt trykk i spesialmaskin. Skummet på toppen kalles crema, og skal være tykt, jevnt og rustbrunt. Til sammen skal det ikke være mer enn 1,5 til 2 centiliter væske i koppen. En dobbel espresso kalles doppio.

Inneholder ikke melk, så det er ikke nødvendig å telle kalorier.

 

Kaffe latte:

Enkel eller dobbel espresso med steamet melk. Forholdet er én del kaffe til fem deler melk. Cafè au lait er nesten det samme, men lages med filterkaffe eller kaffe fra presskanne og innholder litt mindre melk.

 

Enkel latte/au lait med helmelk: 195 kcal

 

Enkel latte/au lait med lettmelk: 135 kcal

 

 

 

Cappuccino:

Én tredel espresso, én tredel melk og én tredel skum. Skummet skal være smidig og fløyelsaktig, og det skal ikke være noe klart skille mellom skummet og den varme melken under. Bruk gjerne ren sjokolade eller en blanding av sjokolade og kanel som strø.

● Enkel med helmelk: 100 kcal

● Enkel med lettmelk: 70 kcal

● Dobbel med helmelk: 80 kcal

● Dobbel med lettmelk: 55 kcal

 

Macchiato:

Betyr «flekkete» på italiensk. Espresso med noen spiseskjeer melkeskum i midten av cremaen.

Melkemengden er så liten at du ikke trenger å telle kalorier.

 

Cortado:

Spanjolenes svar på macchiato, men med varm melk i stedet for melkeskum. Én del kaffe til én del melk.

● Enkel med helmelk: 20 kcal, 1 g fett

● Enkel med lettmelk 15 kcal, 0,5 g fett

● Dobbel med helmelk: 40 kcal, 2,5 g fett

● Dobbel med lettmelk: 30 kcal, 1 g fett

 

Americano:

En enkel eller dobbel espresso som fylles på med varmt vann. Et alternativ til presskanne-, trakte- og kokekaffe.

Inneholder ikke melk, så det er ikke nødvendig å telle kalorier.

 

Caffè mocca:

Espresso, sjokoladesaus og steamet melk

I en caffè mocca med helmelk og sukker er det omtrent 230-270 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreaMamma

Her går det sakte men sikkert nedover.

Vekta viste 74,2 i dag, og 86 cm rundt midjen.

Sist veke var det 74,9 og 88 cm rundt midjen så det er framgang, sjølv om det ikkje er rare greiene. Men men..

 

Skeia ut i helga, men har vore kjempeflink med maten resten av veka. Føler meg mykje lettare og smalare.

 

Var på shopping i går, kom i bukse str 42. Så fornøyd.

 

Men magen ødelegger, har den slappe hengemagen, som blir hengande over buksekanten, som der etter ødelegger korleis toppane blir sjåande ut. Håper eg får gjort noko med den magen altså. So kjipt. Og skal eg ha buksene større, så blir dei skikkelig baggy i rompe og lår-ikkje fint det heller!

 

Men uansett, fekk handla meg to juleantrekk faktisk, 1 strikkejakke med kort arm,3 toppar til å ha inni, sånn "kne bukse",1 par sko med kilehel-rålekre, og so har eg ett svart skjørt. Så då har eg faktisk 2 antrekk..hehe..

 

Shopping gir lykke!!!!!

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...