Gå til innhold

Antall kcal om dagen


Gjest Zora

Anbefalte innlegg

Atter en gang; dette må jeg har en forklaring på. Jeg skal gå på meny 2, på 1600 kcal om dagen. Slik er menyforslaget satt opp:

 

Frokost: 220

Lunch: 220

Middag: 400

Kvelds: 110

Frukt: 200

Melk: 200

..men dette utgjør jo ikke mer enn 1350 kcal, og dette er menyforslaget til meny 2 som skal være 1600 kcal..?

 

Har jeg gått glipp av noe her? :confused: Igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en gang; dette må jeg har en forklaring på. Jeg skal gå på meny 2' date=' på 1600 kcal om dagen. Slik er menyforslaget satt opp:

 

Frokost: 220

Lunch: 220

Middag: 400

Kvelds: 110

Frukt: 200

Melk: 200

..men dette utgjør jo ikke mer enn 1350 kcal, og dette er menyforslaget til meny 2 som skal være 1600 kcal..?

 

Har jeg gått glipp av noe her? :confused: Igjen? ;)[/quote']

 

Mellommåltid på 110 kcal. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skurrer litt det regnestykket. Selv om du legger til mellommåltid på 110 kcal og kosemerker på 50, så blir det altså fremdeles ikke 1600. Jeg pleier også å legge til 150 kcal i grønnsaker (selv om det er "JA"-mat).

 

Merk at det står gjennomsnittlig energiinntak, så man kalkulerer med ulikt inntak pr dag.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når jeg spiser yoghurt som mellommåltid så skal ikke dette regnes som melkerasjon? kan jeg drikker fler glass melk for å komme opp i antall kcal på melkerasjon da?

 

ligger stort sett på rundt 1350 om dagen og har begynt å kutte på litt lettprodukter, men er ikke så glad i vanlige produkter siden jeg er "oppvokst" på lettprodukter og synes ikke vanlig er så godt, eller at det smaker mer "fett" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser yoghurt som mellommåltid, skal det ikke føres på melkerasjonen. Så da kan du gjerne drikke et glass melk til og få opp kaloriene litt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...