Gå til innhold

Majonessalater


Gjest Zora

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Jeg prøver å spise litt "fetere" pålegg, siden jeg ikke klarer å komme opp i 1600 kcal om dagen. Så den ene påleggsrasjonen min til luncg består av italiensk salat (20 g). Men, begynner å bli litt lei da vet dere... er det greit å spise noen av de andre majonessalatene man får kjøpt, f.eks rekesalat? Synes noen nevnte at det var "nei-mat"? Noen som har peiling? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, du, jeg spiser det jeg har lyst på. Er veldig glad i majonessalater, både italiensk, crabstick, rekesalat og rødbetsalat. Rødbetsalat med fiskepudding er en av mine favoritter. Bruker 10 - 20 g - og så masse agurk og tomat ved siden. Både rekesalat og majonessalat gir rødt hjerte, så så veldig NEI-mat kan det da ikke være. Jeg sliter også med å komme opp i mine 1600 kalorier, selv med majonessalater - men jeg har en gjennomsnittlig vektreduksjon på 0,7 kg i uka, det er bra syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du gjør det til middag? Nå har jeg økt melkerasjonen min og fruktrasjonen min, men kommer fortsatt ikke opp i 1600 kcal om dagen. Prøver å ligge på rundt 400 til middag, bør jeg øke litt der? Ellers spiser jeg 1 brødskive med pålegg til kvelds, skal jeg ha mer mat der? Synes jeg ikke gjør annet enn å spise, og så skal jeg enda ha mer??? ;)

 

Men flott med salatene, da blir det reker neste gang!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si....jeg ligger på alt fra 250 til 500 kcal. Jeg prøver nå å legge inn et ekstra måltid for å få opp kaloriinntaket. Har til nå spist fire måltider kl 8, 12, 16 og 20, legger nå lunchen til kl 11 og et mellommåltid kl. 14. Håper det kan hjelpe for å få opp forbrenningen. Jeg har to skiver til kvelds også, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje teste ut formelen, men en av kursvertene (går ikke på kurs, men fikk noen tips via mail) sa at jeg da skulle ligge på 1600 kcal siden jeg trener ca. 4 ganger med spinning i uken.. så kanskje jeg skal spise en brødskive til? Sliter litt med samvittighetskvaler med å spise kveldsmat, for meg er det liksom en "dårlig vane".. noen som har det sånn? Jeg kan jo kanskje skrive hvordan matdagen min ser ut, og tar gjerne imot gode tips og råd! :0)

 

Frokost: 2 brødskiver a 30 g med 2 påleggsrasjoner. 1 melkerasjon.

Mellom: 1 frukt.

Lunch: 2 brødskiver a 30 g med 2 påleggsrasjoner. 1 frukt. 1 melkerasjon.

Mellom: 1 yoghurt. 1 frukt. 1 melkerasjon.

Middag: varierer, men ligger mellom 300-400 kcal.

Kvelds: 1 brødskive a 30 g. 1 påleggsrasjon.

 

Synes fordelingen er grei, men kommer liksom ikke noe særlig over 1350 kcal. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Kan jeg spørre hvordan du gjør det til middag? Nå har jeg økt melkerasjonen min og fruktrasjonen min' date=' men kommer fortsatt ikke opp i 1600 kcal om dagen. Prøver å ligge på rundt 400 til middag, bør jeg øke litt der? Ellers spiser jeg 1 brødskive med pålegg til kvelds, skal jeg ha mer mat der? Synes jeg ikke gjør annet enn å spise, og så skal jeg enda ha mer??? ;)[/quote']

 

Jeg vedlikeholder vekten nå - og da må jeg spise atskillig mer enn 1600 kcal per dag. Da jeg spiste etter meny 2 i starten så la jeg inn maten etter hvert og spiste hva jeg trengte til kvelds for å komme opp i rett antall kalorier (litt nøtter et ekstra knekkebrød eller lignende). Men jeg forsøkte å heller spise mer tidlig på dagen - gjerne en god stor frokost, lunsj og mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje teste ut formelen' date=' men en av kursvertene (går ikke på kurs, men fikk noen tips via mail) sa at jeg da skulle ligge på 1600 kcal siden jeg trener ca. 4 ganger med spinning i uken.. så kanskje jeg skal spise en brødskive til? Sliter litt med samvittighetskvaler med å spise kveldsmat, for meg er det liksom en "dårlig vane".. noen som har det sånn? Jeg kan jo kanskje skrive hvordan matdagen min ser ut, og tar gjerne imot gode tips og råd! :0)

 

Frokost: 2 brødskiver a 30 g med 2 påleggsrasjoner. 1 melkerasjon.

Mellom: 1 frukt.

Lunch: 2 brødskiver a 30 g med 2 påleggsrasjoner. 1 frukt. 1 melkerasjon.

Mellom: 1 yoghurt. 1 frukt. 1 melkerasjon.

Middag: varierer, men ligger mellom 300-400 kcal.

Kvelds: 1 brødskive a 30 g. 1 påleggsrasjon.

 

Synes fordelingen er grei, men kommer liksom ikke noe særlig over 1350 kcal. ;)[/quote']

Syns dette høres veldig fornuftig og riktig ut, og hvis du sper på med ei ekstra brødskive til kvelds med litt godt pålegg, så burde du nærme deg 1600 kcal uten problemer. Spis litt nøtter eller mandler sammen med frukten første mellommåltid.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...