Gå til innhold

Jeg trimmer ingen ting og skal alikevel spise 1600 kcal om dagen??


amparro

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skjønne at det stemmer. Jeg gikk på GR kurs for to år siden og da skulle jeg ligge på rundt 1300, nå har jeg fått beskjed om 1600. Jeg ligger på rundt 1400, det synes jeg er passe.... Tror liksom ikke jeg går ned om jeg spiser mer!

 

Jeg skal ned ca. 5 kilo og trimmer ikke - aldri..... selv om jeg selfølgelig skal forsøke å begynne i det små....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er første uke på kurs så blir du ofte satt på en meny for så å bli endra etter første uka. Du kan regen ut selv på forsida di om du går på kurs og da kan du jo se hva du kommer frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Kan ikke uttale meg om ditt kaloribehov siden jeg ikke vet vekt, høyde, alder og generell aktivitet. Forteller heller litt om hvordan jeg gjorde det - dette var min første slankekur - og jeg ble lett kvitt 10 kg som jeg la på under/etter graviditeter og har holdt de borte siden begynnelsen av februar. Jeg er medlem av vektklubben og har ikke gått kurs.

 

Jeg fulgte den nye formelen til GR og den fungerte perfekt - tror at den er laget på et veldig stort erfarings grunnlag. Hva som var det beste er at det er veldig lett å holde vekten ETTER at du har tatt av dersom du følger formelen. Da tar du av sakte men sikkert, og hvis du øker kalorimengden langsomt etterpå er det lett å holde vekten samtidig som du spiser MYE. Jeg spiste etter meny 2 i starten og skiftet til meny 1 etter at jeg hadde tatt av 5-6 kg og vekten sto stille i mange uker - jeg regnet da på formelen på ny og skulle da følge meny 1. For meg ble 1300 kcal alt for lite - da var jeg SULTEN hele tiden og ble gretten ;). Jeg spiste 1400 kcal i stedet til jeg hadde nådd trivselsvekten min.

 

Nå spiser jeg vel 2000 kcal for dagen og holder vekten fint rundt 60 kg (171 cm) - men jeg tror at hemmeligheten til å lykkes med vekttap og stabilisering er å være i aktivitet og å spise 5-6 måltider per dag. Jeg har veldig stillesittende jobb men går mange turer og i trapper og har rundt 2 trimpoeng i gjennomsnitt per dag.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...