Gå til innhold

Bytte ut snopen!


Gjest MLB

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke bytte ut snop/godterier med f.eks frukt! Burde jeg ikke spare kcal på å spise frukt istedet for litt snop?

 

Jeg trenger vel kanskje litt motivasjon til å forandre på disse vanene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte ut snopet med frukt er det viktig å ikke tenke at frukt er en vassen banan eller et kjedelig eple. Kjøp mango, kiwi, nektariner eller melon! Det finnes så mange herlig eksotiske varianter for tiden. Jeg tror hvertfall at det er veldig viktig å variere mye med hva slags frukt man spiser, og at man må tenke at "mmm... Nå tar jeg meg noe godt" når man spiser frukt. Prøve å ikke tenke "jeg skulle heller hatt sjokolade".

 

Om kvelden pleier jeg å sette med ned med litt skikkelig god frukt FØR søtsuget melder seg. På den måten forebygger jeg litt ;)

 

Ellers så er smoothie HELT fantastisk. Da får du i deg både frukt og melk, og det kan føles nesten som å spise masse is :cool:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes frukt dekker mye av søtbehovet mitt, og jeg har vært skikkelig sukkeravhengig altså.

 

Lager gjerne en fruktsalat av 5-6 frukt, som jeg deler med mannen min slik at rasjonen blir riktig. Med ulike frukter, f.eks jordbær, blåbær, eple, pære, druer. Kjempegodt med mild og lett vaniljeyoghurt oppå.

 

Håper du finner motivasjonen til å begrense godisen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...