Gå til innhold

Fete lomper??


Gjest Sorgfri

Anbefalte innlegg

Gjest Sorgfri

Hei!

 

Nå har jeg røket igjen. Hadde sunne kalkunpølser til middag i dag, med lompe og ketchup/sennep. Trodde lomper var nesten uten kalorier...bare mel nesten. Men der tok jeg feil! Brukte 6 lomper til 4 pølser, og fikk godt over 200 kalorier bare på lompene!

 

*sukk* i går var det jordbær med fløte, og i dag altså lomper.

 

Men hva bruker dere til pølser da, brød inneholder vel enda flere kalorier?

For kalkunpølser er vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jeg bruker lomper, jeg. En pr pølse. Man skal jo ha i seg noen kalorier, da!

 

En annen variant (tar myyyye lengre tid, men smaker bedre) er å bake inn pølsene. Bruk f.eks. deigen til grove piroger, eller lag en grov gjærdeig av en annen oppskrift du har, kjevle ut leiver i lompestørrelse, legg pølsa på med ketchup, sennep og evt en liten ostebit (NAM, nemlig), pakk deigen sammen rundt herligheten og stek ved ca 200 grader - jeg husker ikke hvor lenge, men du ser jo når det begynner å bli vakkert brunt inni der. Kan lage mange på en gang, serveres med salat og noe godt å drikke, og VIPS så har du lørdagskos eller en ikke veldig avansert middag.

 

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang tar du kun ei lompe pr pølse og kutter ned på antall pølser. 4 stk med tilbehør utgjør masse kalorier. Kalkunpølser er ikke såååå sunt, men et bedre alternativ enn vanlige pølser.

 

Lag en salat å ha ved sidenav feks.

 

Brød ha flere kalorier.

 

En annen god ting med pølser er å ta en pakke lapskausblanding, ha i kjele med vann og litt buljong. Kutt opp en pakke pølser (kalkungrillpølser er godt til) og kok. Da får du god suppe da.

Flatbrød til.

Billig er det også. 1 pk lapskausblanding koster ca 11,- og kalkungrill på rema koster 20,- Flatbrød 5-6,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettech

Jeg driver og pakker for flytting, og spiser stort sett kalkun/kyllingpølser hver dag nå. Spiser heller to av de med vanlige lomper, og så har jeg jordbær til senere på kvelden:-) Det er jo kalorier i ketchup og sennep også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...