Gå til innhold

Kcal i latte og pizza?


sunshine78

Anbefalte innlegg

Nå som kaffe moccha viste seg å innholde såpass mye kcal, lurer jeg på hvor mye en latte (med lett melk - for det har de alltid når jeg ber om det) cirka inneholder?

 

Og hva med pizza: hva er evt forskjellen på grandiosa, pizza ristorante (dr.oetker), og andre pizzaer?

 

I fryseren ligger nemlig La Mia Pizzeria (på esken står det kun 5% fett - men det kan jo være lurerier for å få meg til å kjøpe den...), for det er tross alt 197 kcal i 100 gram. Det er totalt 315 gram, dermed hele 620kcal i en hel pizza. Det er jo temmelig fristende å spise hele når man først har den på tallerkenen, men heretter blir det vel bare halve inntaket!!

 

Håper det er noen som kan svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en enkel kaffe latte med lettmelk er det 135 kcal, i en dobbel 120. Så det er ikke så ille egentlig. Jeg skulle for min del ønske det var mulig å få laget kaffeb med skummet melk men det er det ingen som har desverre..

 

Når det gjelder pizza så skal varedeklarasjonen stemme i forhold til antall kcal pr 100 gram. Det vil nok variere ganske mye fra pizza til pizza, så det må man nok bare sjekke på listen. Det sunneste alternativet er nok, som alltid, å lage pizzaen selv..;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
I en enkel kaffe latte med lettmelk er det 135 kcal' date=' i en dobbel 120. Så det er ikke så ille egentlig. Jeg skulle for min del ønske det var mulig å få laget kaffeb med skummet melk men det er det ingen som har desverre..

 

Når det gjelder pizza så skal varedeklarasjonen stemme i forhold til antall kcal pr 100 gram. Det vil nok variere ganske mye fra pizza til pizza, så det må man nok bare sjekke på listen. Det sunneste alternativet er nok, som alltid, å lage pizzaen selv..;)

 

Lykke til![/quote']

 

 

Sist jeg var på kaffebar tok jeg med en liten kartong med skummet melk. De laget latten med den og jeg fikk den til halv pris;-) God var den også.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zora: Så fint at du kunne svare meg. Neste gang jeg går i butikken må jeg vel gjøre meg noen kcal-notater mens jeg titter i frysedisken (hehe). Men det er helt sant, at hjemmelaget pizza er aller best! Både kcal-messig og smak, liker at bunnen er grovere!

 

Marielle: Så smart! Har egentlig ikke tenkt at latte med skumma kan være godt, men det skal prøves!

 

 

psst...er litt ny her, så hvordan får dere frem smilyes i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg drikker Cappuchino med skummet melk - herlig. Kanskje du får kjøpe deg en maskin og lage selv? En cappuchino har så lite melk at det kun er en 1/2 melkeglass, 26 kcal. Jeg bruker ikke sukker, heller et ekstra shot (3 espressoer istedet for 2 i en stor kopp) - *slikker meg rundt munnen*

 

Men dersom mange nok klager til produsenten/kafeen så starter de med skummet melk, det var det som skjedde her for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Ang kaffe latte så er det lite som skiller kcal på skummet og ekstra-lett. Har jobbet i kaffebar selv, og resultatet på ekstra letten er veldig mye bedre, og ser mye bedre ut. For kafeen vil jo at det skal SE bra ut også ;-) Jeg fikk gjennomslag på ekstra letten, men ellers andre steder er det iNGEN som har det her i byen.

 

Ang pizza så selger de en pizza på Lidl som heter Ham n Fungus eller noe sånt. Altså, skinke og champignon. Den er vel den som kommer best ut på kcal og pris også faktisk. Fett vet jeg ikke.

 

Ellers er pita-brød geniale. Sleng bare på noen skinkebiter, litt ketshup i bunnen, løk og ananas ellerhva du liker, og litt ost, så har du en pizza der du kontrollerer kcal selv ;) og minst like kjapt?!?!

 

Ps. Hørte at man finn kjøpt sånne poser som lager espresso nå? Slik at man ikke trenger å ha maskin for å lage latte osv? Noen som har prøvd`?

 

Og til deg som spurte om smileys, du finner de rett under her når du skriver et innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nå som kaffe moccha viste seg å innholde såpass mye kcal' date=' lurer jeg på hvor mye en latte (med lett melk - for det har de alltid når jeg ber om det) cirka inneholder?

 

Og hva med pizza: hva er evt forskjellen på grandiosa, pizza ristorante (dr.oetker), og andre pizzaer?

 

I fryseren ligger nemlig La Mia Pizzeria (på esken står det kun 5% fett - men det kan jo være lurerier for å få meg til å kjøpe den...), for det er tross alt 197 kcal i 100 gram. Det er totalt 315 gram, dermed hele 620kcal i en hel pizza. Det er jo temmelig fristende å spise hele når man først har den på tallerkenen, men heretter blir det vel bare halve inntaket!!

 

Håper det er noen som kan svare meg![/quote']

 

En latte består av ca 1.5 dl espresso og 2 dl melk, kaffen er kalorifri så med lettmelk inneholder en latte ca 80 kcal. En Latte går fint som del av melkerasjon. Hvis du vil være sunnere lønner det seg å ta en cappucino, den inneholder midre melk, og det beste er å holde seg unna alle ferdiglagede kaffetyper (av typen de du kjøper på boks og blander med vann) de inneholder mye helmelk og sukker. Det beste er å lage selv med kaffemaskin. Det gjør jeg nesten hver dag!:)Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...